سازمان‌های تصدی‌گری حق ندارند مسئول مسائل محیط زیستی باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در گردهمایی سراسری مدیران سازمان محیط زیست گفت: محیط زیست بحث بسیار مهمی است زیرا حیات انسان به آن بستگی دارد. اسلام به مساله حیات بسیار جدی پرداخته است و حیات اصل و اساس هستی است.

محیط زیست اساس حقوق بشر و شهروندی است

وزیر دادگستری با بیان اینکه هیچ چیز قابل مقایسه با حیات نیست، گفت: محیط زیست اساس حقوق بشر و حقوق شهروندی است زیرا این حقوق در راس حیات انسان قرار دارد.

وی افزود: اکنون ماشین در خدمت از بین بردن محیط زیست آمده است و اگر قبلا طوفان و آلودگی‌ها بود اکنون با کارخانه‌ها و تولید گازهای گلخانه ای و مشکلات منابع آبی روبرو هستیم.

پورمحمدی گفت: وقتی بشر در یک حرکت جمعی و با استفاده از ابزار و قدرت فزاینده و لجام گسیخته به جنگ محیط زیست می‌رود بسیار خطرآفرین است. اینجاست که اصل بقا و عدم بقا و مشکلات زندگی مطرح می‌شود.

وزیر دادگستری با اعلام اینکه آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند، گفت: بحث محیط زیست در جوامع و به خصوص جوامع صنعتی یک نیاز و ضرورت است.

وی با اعلام اینکه دستگاه حفاظت محیط زیست مهمترین دستگاه نظارتی است، گفت: زمانی که در سازمان بازرسی کل کشور بودم تلقی‌ام این بود که سازمان محیط زیست مهمترین دستگاه نظارتی کشور است و از همان ابتدا هم پیشنهاد دادم که محیط زیست باید یک سازمان جامع باشد و سازمان‌های تصدی‌گری حق ندارند مسئول مسائل محیط زیستی باشند.

سازمان محیط زیست باید سازمان یافته‌تر عمل کند

پورمحمدی تصریح کرد: مجلس باید به این فکر کند که ما سازمان محیط زیستی می‌خواهیم که مسئول آب و خاک و هوا و دریا و جنگل و مرتع باشد. همه این موضوعات باید در محیط زیست در نظر گرفته شود. سازمان محیط زیست باید سازمان یافته‌تر عمل کند و این نیاز جدی است.

نشست تخصصی محیط زیست در برنامه ششم توسعه صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، حمید پورمحمدی معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه ‌یزی کشور و جمعی از مدیران ارشد دستگاه های مرتبط برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − ده =

پست بعدی

سناریوهای احتمالی درباره علت مرگ پلنگ در پارک ملی

چ بهمن ۲۸ , ۱۳۹۴
مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نزاع برای شکار محتمل ترین علت مرگ پلنگ پارک ملی تندوره است. به گزارش سرویس “محیط زیست” ایسنا، سید مجید خرازیان مقدم با اشاره به تلف شدن یک قلاده پلنگ ماده دارای ردیاب ماهواره ای در پارک ملی […]