پنج طرح محیط زیست شهری در مشهد به بهره برداری رسید

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در این مراسم گفت: این طرح ها شامل شش ایستگاه سنجش کیفیت هوا، پنج دستگاه خودرو گشت آلودگی هوا، ۴۶ دستگاه تجهیزات پرتابل سنجش آلاینده های زیست محیطی، نرم افزار موبایلی پایش آلودگی هوا و سامانه دیده بان سبز می باشند.
خلیل الله کاظمی با بیان اینکه ایستگاه های سنجش کیفیت هوا در بلوارهای سرافرازان، خیام شمالی، شهید کریمی، سمزقند، شهید آوینی و مفتح نصب شده اند افزود: برای خریداری و نصب این ایستگاهها بیش از ۲۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری هزینه شده است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۹ ایستگاه دیگر در شهر مشهد به بهره برداری می رسد اظهار کرد: برای سنجش آلودگی هوای مشهد ۲۹ دستگاه سنجش آلاینده هوا مورد نیاز است.
کاظمی ادامه داد: با بهره برداری از ایستگاه های امروز تعداد ایستگاه های سنجش و پایش آلودگی هوا در مشهد به ۱۸ دستگاه می رسد و مابقی آن نیز تا سال ۱۳۹۵ تامین خواهد شد.
وی گفت: هم اکنون ۶۰۰ ضابط قضایی در معاونت خدمات و محیط زیست شهری برای گزارش تخلفات زیست محیطی مشهد فعالیت می کنند.
کاظمی افزود: با افتتاح سامانه دیده بان سبز امکان گزارش و پیگیری تخلفات توسط ضابطان قضایی خاص محیط زیست فراهم می شود.
وی ادامه داد: با رونمایی از نرام افزار موبایلی پایش آلودگی هوا نیز شهروندان مشهد در جریان آخرین وضعیت کیفیت هوای شهر و هشدارهای آلودگی قرار می گیرند.
وی اظهار کرد: مطالعات سند جامع زیست محیطی شهر مشهد نیز با اعتبار سه هزار میلیارد ریال با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در حال انجام است.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه مراکز معاینه فنی خودروها باید به دستگاه سنجش آلودگی صوتی تجهیز شوند افزود: نظارت بر کنترل مراکز فعالیتهای خودرو باید وجود داشته باشد که مرکز جامع پایش و سنجش آلودگی هوا در مشهد آمادگی ارائه این خدمت را دارد.
هم اکنون ۱۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا به صورت روزانه حجم آلاینده های هوا در کلانشهر مشهد را پایش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 6 =

پست بعدی

وسعت جنگل های شمال به ۱٫۹ میلیون هکتار کاهش یافته است

ج مهر ۲۴ , ۱۳۹۴
به گزارش ایرنا، محمد درویش چهارشنبه شب در همایش آب، پسماند و بهداشت محیط در کانون جوانه های کاشان اظهار داشت: ۸۰۰ هکتار از جنگل های باقی مانده نیز مخروبه است. وی از هیرکانی به عنوان دیرینه ترین رویشگاه گیاه نه تنها در ایران بلکه در جهان نام برد و […]