نشست طلای بی رنگ – آینده آب در ایران پایدار یا ناپایدار؟

همزمان با روز ملی حمایت از رودخانه ها، نشست ” طلای بی رنگ – آینده آب در ایران پایدار یا ناپایدار؟” در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

به گزارش سبزپرس، در حال حاضر از هر هفت نفر انسان روی کره زمین یک نفر به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارد. از سوی دیگر آب به عنوان یکی از عوامل کلیدی صنایع گوناگون، سیاست گذاری های کلان کشور ها و تصمیم گیری های شخصی، رفته رفته به یک فاکتور مهم تبدیل می شود.

 از این رو گروه دوستداران محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف با همکاری کرسی یونسکو در مدیریت آب و محیط زیست ، نشستی را تحت عنوان ” طلای بی رنگ – آینده آب در ایران پایدار یا ناپایدار؟” در تاریخ ۲۹ ام اردیبهشت مصادف با روز ملی حمایت از رودخانه ها برگزار می کند.

در این نشست که با حضور و سخنرانی اساتید و کارشناسان برجسته حوزه آب و محیط زیست از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در سالن آمفی تاتر مرکزی دانشگاه شریف برگزار خواهد شد، مروری بر وضعیت فعلی منابع آبی کشور از دیدگاه توسعه پایدار خواهد شد.

در ادامه این نشست اثرات افزایش جمعیت بر میزان برداشت از منابع آب و آلودگی آب ها بررسی خواهد شد.

گروه دوستداران محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف همچنین اعلام کرد: قصد داریم ببینیم چه مسیری را در گذشته انتخاب کرده ایم که امروز باید شاهد نابودی زاینده رودها، کارون ها، هامون ها و گاوخونی ها و … باشیم و چه می توانیم بکنیم تا جان دوباره ای به این سرزمین ها برگردانیم.

گفتنی است شرکت در این نشست برای عموم آزاد است. علاقمندان برای اطلاعات بیشتر Sharifgs.blogfa.com مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 8 =

پست بعدی

نظام مدیریت سبز در کشور اجرایی می‌شود

د اردیبهشت ۲۳ , ۱۳۹۲
مدیرکل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست از اجرای نظام مدیریت سبز در کشور خبر داد. تورج همتی با اشاره به اینکه کاهش اعتبارات هزینه‌ای و اعمال سیاست‌های مصرف بهینه منابع پایه و محیط‌زیست در ماده۱۹۰ قانون برنامه پنجم توسعه دیده شده است، افزود: بر این اساس تمامی دستگاه‌های اجرایی، […]