واکنش محمد درویش به عدم حضور مسئولین کاشانی در همایش محیط زیستی

جمعیت کویر سبز  کاشان -مدیر کل آمورش و دفتر مشارکت‌های مردمی محیط زیست کشور با اشاره به حرکت نمادین عضو شورای شهر بندرعباس که با کت و شلوار به زیر دریچه فاضلاب ورودی به خلیج فارس رفت و بعد با‌‌ همان لباس کثیف به جلسه رسمی شورا رفت تا اعتراض خود را اینگونه بیان کند، با انتقاد ضمنی از عدم حضور مسئولین کاشانی افزود: نگران تعداد نباشید زیرا کیفیت برای ما مهم‌تر است و این را بدانید که اگر مردم بخواهند می‌توانند رهبران را به دنبال خودشان بکشانند، و اگر فعالیتی در این راستا انجام شده به همت مردم بوده است نه دولت‌ها.
کاشان نیوز: روز گذشته، ۲۳ مهرماه جمعیت کویر سبز با عنوان باشگاه زیست محیطی «آب، پسماند و بهداشت محیط» برای سومین بار در سال جاری میزبان مدیر کل آمورش و دفتر مشارکت‌های مردمی محیط زیست کشور بود.
این همایش ساعت ۱۹ در کانون جوانه‌ها با قرائت قران و پخش سرود ملی شروع شد و با یک کلیپ چند دقیقه‌ای ار فعالیت‌های جمعیت کویرسبز ادامه یافت و سپس سخنرانی محمد درویش ادامه یافت.
درویش سخنرانی خود را برای درک بهتر به وسیله نرم افزار پاورپوینت با شعری از شفیعی کدکنی شروع کرد و گفت: ما برای جواب سوال «با پسماندهای جامانده در محیط چه کنیم؟» در این جلسه دور هم جمع شده‌ایم تا به محیط زیست کمک کنیم زیرا آخرین نسلی هستیم که می‌توانیم منجی زمین باشیم تا از این بحران، پیروزمندانه خارج بشویم.
وی به خلیج فارس اشاره کرد و گفت: غیرت روی خلیج فارس فقط حفظ پسوند آن نیست، خلیج همیشه فارس الان به آلوده‌ترین آبگیر جهان تبدیل شده است و در ادامه آن به حرکت نمادین عضو شورای شهر بندرعباس اشاره کرد که با کت و شلوار به زیر دریچه فاضلاب ورودی به خلیج فارس رفت و بعد با‌‌ همان لباس کثیف به جلسه رسمی شورا رفت تا اعتراض خود را اینگونه بیان کند و گفت هنوز هستند مردمانی که قلبشان برای محیط زیست می‌تپد.
درویش گفت: اگر نگاه همه افراد جامعه به محیط زیست مثل نگاه‌شان به عزیزان خود باشد هرگز طبیعتی با این حجم زباله نخواهیم داشت و ادامه داد: ۱۵ در صد زباله‌های جهان راته سیگار‌ها تشکیل می‌دهند و سالانه ۱۰۰۰میلیارد تومان صرف جمع آوری زباله‌های کشور می‌شود، اگر بتوانیم تولید زباله را از مبدأ کاهش بدهیم این بودجه به فقیر‌ترین وزارت‌خانه کشور یعنی آموزش و پرورش می‌رسد تا صرف تربیت کودکان مابشود.
محمد درویش به عدم حضور مسئولین کاشانی اشاره کرد و افزود: نگران تعداد نباشید زیرا کیفیت برای ما مهم‌تر است و این را بدانید که اگر مردم بخواهند می‌توانند رهبران را به دنبال خودشان بکشانند، و اگر فعالیتی در این راستا انجام شده به همت مردم بوده است نه دولت‌ها.
در آخر به سه نفر از اعضای جمعیت کویر سبز که در جشن کاغذ حضور داشتند با لوح تقدیر قدردانی شد و آقای خسرو اعتماد مدیرعامل جمعیت کویر سبز از مدیران و معلمان دو شیفت مدرسه دخترانه فردوسی بابت قول همکاری که در راستای محیط ریست به جمعیت دادند تشکر کرد.

کاشان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =

پست بعدی

آثار تلخ آب شیرین کن ها، بر محیط زیست

پ مهر ۲۳ , ۱۳۹۴
بیش از ۷۰ درصدسطح کره زمین را آب پوشانده است با وجود این حجم عظیم آب تنها ۵/۲ درصد از آب های کره زمین شیرین و قابل شرب می باشد.سهم صنعت از مصرف آب در ایران حدود ۲ درصداست.بخش کشاورزی بزرگ­ ترین مصرف کننده منابع آب شیرین دنیاست که در […]
بحران آب،آب شيرين كن،محيط زيست،نمك زدايي،دريا،تقطير،نانو محك بهبود