بادام‌کاری در کوهستان‌های اطراف کاشان آغاز شد

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان از آغاز عملیات کاشت و واکاری بذر بادام کوهی در کوهستان‌های اطراف کاشان خبر داد.

خسرو اعتماد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: عملیات کاشت و واکاری بذر بادام کوهی در کوهستان‌های اطراف این شهرستان با حضور علاقمندان به محیط زیست، دانش‌آموزان، عوامل و هنرمندان صدا و سیما در برنامه مستند «سرزمین ما» آغاز شده است و تا پایان سال ادامه دارد.

وی تصریح کرد: هر ساله با آغاز فصل پائیز و ریزش نزولات جوی، بادام‌کاری و واکاری کشت‌های سال‌های گذشته در کوهستان‌های اطراف کاشان با حضور اقشار مختلف مردم منطقه و اعضای جمعیت کویر سبز کاشان آغاز و با توجه به شرایط جوی و مناسبت‌های مختلف تا پایان سال ادامه می‌یابد.

نماینده انجمن‌های مردم نهاد کاشان افزود: عملیات بادام‌کاری در مناطق کوهستانی منطفه در سال ۱۳۸۰ با همکاری اعضای جمعیت کویر سبز و گروه‌های کوهنوردی کاشان آغاز شده که تاکنون بیش از ۸۵ هکتار از اراضی کوهستانی بادام‌کاری شده است.

به گفته وی کشت بادام کوهی نه تنها از فرسایش بادی و آبی و روان‌آب‌ها جلوگیری می‌کند بلکه منابع غذایی و سکونتی برای حیات وحش به حساب می‌آید.

وی یادآور شد: بادام کوهی مناسب برای آب و هوای مناطق معتدل و کوهستانی است که دارای خواص پزشکی ضد عفونی کننده، تسکین دهنده درد و سرمه آن برای تقویت بینایی به کار می‌رود و ضماد آن با سرکه برای درمان زخم‌های کهنه و زخم‌های چرکی پوست و زخم‌های عصبی، خارش و ترکیدن پوست مفید است.

منبع : خبرگزاری فارس – کاشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

پست بعدی

جمع آوری روزانه ۱۸۰ تن زباله در کاشان

چ آبان ۲۱ , ۱۳۹۳
جمع آوری روزانه ۱۸۰ تن زباله در کاشان معاون خدمات شهری شهرداری کاشان از جمع‌آوری روزانه ۱۸۰ تن زباله در این شهر خبر داد و گفت: از این مقدار ۱۵۰ تن زباله خانگی، ۲۰ تن صنعتی، سه تن کشتارگاهی و مابقی زباله‌های بیمارستانی است. کاشان نیوز – گروه نشریات محلی: […]