تعهد اندونزی برای از بین بردن آلودگی هوا در سال ۲۰۱۶

دولت اندونزی متعهد شد تا در سال آینده از بروز آتش‌سوزی‌های عمدی جنگل‌ها در این کشور جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی، جنیدی، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست مالزی پس از نشست وزرای محیط زیست کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) بااعلام این خبر گفت: جاکارتا متعهد شده است تا از بروز بحران آلودگی هوا در سال آینده جلوگیری کند.

وی تصریح کرد که دولت اندونزی قول داده است تا در این راستا اقدامات پیشگیرانه جدی و سختگیرانه‌ای اعمال کند تا آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها در این کشور متوقف شود.

این وزیر مالزیایی اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که کشورهای آسه‌آن در خصوص آن توافق کرده‌اند ایجاد یک مرکز هواشناسی منطقه‌ای در کشور سنگاپور است تا بر وضعیت هوا در کشورهای منطقه نظارت داشته باشد زیرا پدیده آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها در کشورهای لائوس، کامبوج و تایلند نیز رخ می‌دهد اما تاثیر آنها به اندازه آتش‌سوزی‌های اندونزی نیست.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که دولت اندونزی به دلیل آتش‌سوزی گسترده و عمدی جنگل‌هایش که به آلودگی شدید هوا در کشورهای منطقه دامن زده بود، تحت فشار شدیدی قرار داشت و در این خصوص بارها عذرخواهی کرد.

کشورهای آسه‌آن متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۱۸ منطقه جنوب شرق آسیا عاری از هرگونه آلودگی ناشی از آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها باشد.

مالزی و دیگر کشورهای منطقه در حال حاضر هوای پاک و سالمی را به مدد باران‌های فصلی تجربه می‌کنند و این در حالیست که برخی متخصصان پیش‌بینی کرده بودند که آتش‌سوزی جنگل‌ها در اندونزی به دلیل خشکسالی ناشی از پدیده جوی ال‌نینو تا اواخر سال جاری و اوایل سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

پست بعدی

عدم موافقت سازمان جنگل‌ها برای احداث سد شفارود

چ آبان ۲۰ , ۱۳۹۴
معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به ضرورت تحویل گزارش ارزیابی زیست محیطی سد شفارود به اداره کل منابع طبیعی استان گیلان تاکید کرد و گفت: نباید وظیفه و نظر یک دستگاه اجرایی مانند سازمان جنگل‌ها که سمت نمایندگی مالکیت دولت در اموال عمومی را دارد، توسط دیگر […]