نامه جمعیت کویر سبز به هیات های مذهبی کاشان

بسمه تعالی
هیات محترم مذهبی
با سلام و احترام و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم
پیامبر اعظم ص: فرموده اند:آسمان ها و زمین بر اساس عدل استوارند
تعادل طبیعی نشان می دهد که هیچ چیز در عرصه محیط زیست بیهوده نیست و در آفرینش حکمتی است.حدیث نبوی (لاضرر و لا ضرار فی الاسلام )اشاره به این دارد که هر گونه عملی که موجب ضرر به جامعه گردد در دین اسلام نفی شده است . اسلام به عنوان یک مکتب متعالی به تمامی جنبه های زندگی انسان توجه دارد و او را در برابر محیط زیست خویش مسئول شناخته است .
 
 
 
IMG_0061
 
با فرا رسیدن ماه محرم و با توجه به تعدد و گستردگی هیات مذهبی در دارالمومنین کاشان که سابقه ای دیرینه در برپایی مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر دارد جمعیت کویر سبز کاشان با سابقه ده ساله در حفظ محیط زیست برای هر چه بهتر برگزار نمودن مراسم عزاداری امام حسین (ع) و در راستای حفظ محیط زیست از وظایف دینی هر مسلمان به شمار می آید شما عزاداران حسینی (ع)را به همکاری دعوت می نماید و امید دارد که با یاری شما،جامعه خود را از خطرات ناشی از آلودگی های زیست محیطی حفظ نمایند .
 
به همین بهانه از شما عزیزان خصوصا مسئولان هیات و بانیان خیر در خواست می شود در این ایام مقدس برای حفظ سلامت جامعه و محیط زیست ،از ظروف یک بار مصرف سلولزی که بی ضرر هستنداستفاده نمایید و به هیچ وجه از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی چه برای غذا و چه نوشیدنی (در صورتی که بیش از ۴۰درجه حررات دارد)استفاده نکنید.زیرا علاوه بر اینکه مواد سارنده این ظروف با غذا آسیب شدید به دستگاه گوارشی و بروز بیماری های دیگر می شود ،این مواد در طبیعت تجزیه نشده و به صورت زباله به جای می ماند و در آینده عواقب نا خوشایندی برای محیط زیست و چهره زشت شهرمان به دنبال خواهد داشت.
 
 
IMG_0083
مساله دیگری که متاسفانه وجود دارد چهره زشتی است که شهر ما بعد از برگزاری مراسم های عزاداری و دیگر مناسبتهای ملی-مذهبی به خود می گیرد ظروف یکبار مصرفی که در حاشیه خیابان ،پیاده روها و جوی های آب دیده می شوند و نشان از بی توجهی به برپایی یک مراسم مذهبی دارند.
 
 
IMG_0128
به طور حتم امام حسین (ع) که بهانه همه این جلسات است این رفتار را از مسلمانان نمی پذیرد،پس چه بهتر است که از این ظروف استفاده نکنیم یا در صورت استفاده منتظر ماموران شهرداری نباشیم که این ظروف را جمع آوری نمایند.این دستور قرآن، پیامبر و ائمه است که جامعه ای پاکیزه و زیبا داشته باشیم تا برای دیگران الگو باشیم اگر ظروف سلولزی یک بار مصرف در اختیار ندارید یا تهیه آن مشکل است می توان از ظروف استیل یا سفالی استفاده نمود تا حداقل به بیماری های گوارشی مبتلا نشد.
با توجه به مطالب فوق وظیفه هر مومنی است که در راستای حفظ محیط زیست خود قدم بردارد و با ضرر به جامعه ،گناه بزرگی مرتکب نشود.به امید رشد و تعالی مکتب عاشورایی و سربلندی شهر و جامعه ای سالم .
انشاءلله
جمعیت کویر سبز کاشان
 
 
 
 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − یک =

پست بعدی

بازدید یک روزه از آبشیرین گنجینه دشت مرکزی ایران

د مهر ۲۸ , ۱۳۹۳
در ابتدا بازدید کوتاهی از نهال های کاشته شده توسط جمعیت کویر سبز در محل تصفیه خانه فاضلاب کاشان داشتیم . رشد درختان در این فضا ما رابسیار شگفت زده  کرد چون در فاصله ی زمانی کوتاهی نهال های کوچک ما به درختانی تنومند تبدیل شده بودندو این اتفاق خوشایند […]