شکارچیان متخلف عامل آتش سوزی در ۱۰۰ هکتار از اراضی پارک ملی گلستان

آتش سوزی گسترده ای که از عصر روز چهارشنبه بخش هایی از پارک ملی گلستان را در برگرفته و روز گذشته مهار شده بود، با تلاش نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی و مردم محلی ساعاتی قبل کاملا خاموش شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در این باره گفت: در جریان این آتش سوزی تاکنون حدود یکصد هکتار از اراضی پارک ملی گلستان که بخشی مرتعی و بخشی دیگر جنگلی بوده است در آتش سوخت.

احمد دباغیان اظهار داشت: وسعت دقیق محدوده آتش سوزی پس از بررسی کارشناسی و ارزیابی نهایی اعلام خواهد شد.

پارک ملی گلستان-شکارچیان متخلف-آتش سوزی-100 هکتار-بازداشت-عاملین-محیط بانان

………………………………………….تصویر: آتش سوزی اخیر در پارک ملی گلستان

بررسی های نیروهای یگان محیط زیست نشان می دهد حریق کاملا عمدی بوده و عامل آتش سوزی دو نفر از شکارچیان متخلف هستند.

در صورتیکه علت آتش سوزی بی احتیاطی گردشگران و مسافران بود حریق می بایست از حاشیه جاده شروع شده و به سایر نقاط گسترش می یافت درحالیکه کانون آتش سوزی منطقه ای دورافتاده و بدون مسیر دسترسی به نام «اولنگ مرغزار» در قلب پارک است که به غیر از محیط بانان کسی در آن منطقه تردد ندارد.

پارک ملی گلستان-شکارچیان متخلف-آتش سوزی-100 هکتار-بازداشت-عاملین-محیط بانان

………………………………………….تصویر: آتش سوزی اخیر در پارک ملی گلستان

متخلفین با هدف اینکه محیط بانان استان گلستان را درگیر مهار آتش کنند، پارک ملی گلستان گلستان به آتش می کشند و پس از بسیج نیروها و امکانات استان در پارک، به راحتی با حضور در سایر مناطق و سوء استفاده از فصل گاوبانگی به شکار غیرمجاز مرال می پردازند.

تاکنون یک نفر از عاملین به آتش کشیدن پارک ملی گلستان توسط نیروهای یگان بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شده اما نفر دوم متواری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 11 =

پست بعدی

ثبت تصاویر زیبا از یک یوزپلنگ ماده و توله اش در میاندشت

د مهر ۱۳ , ۱۳۹۴
دوربین های تله ای تعبیه شده در پناهگاه حیات وحش میان، هفته گذشته تصاویر زیبایی را از یک یوزپلنگ آسیایی ماده و یک توله یوزپلنگ به ثبت رسانده اند. حسین هراتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان جاجرم خراسان شمالی در این باره گفت: یوزپلنگ ماده و توله یوزپلنگ هم زمان در یک قاب […]