پنج شکارچی غیر مجاز در زیستگاه‌های اصفهان دستگیر شدند

کویر سبز: پنج شکارچی غیر مجاز در زیستگاه های اصفهان دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان از دستگیری پنج شکارچی غیر مجاز در زیستگاه های این استان درهفت روز گذشته خبر داد.

به گزارش”پارما” مرتضی جمشیدیان در این باره  افزود:چهار تن از شکارچیان غیر مجاز در شهرستان گلپایگان و یک تن در منطقه شکار ممنوع کرکس نطنز دستگیرو تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اظهار کرد: از دستگیرشدگان ادوات شکار شامل سلاح ، دوربین، فشنگ و تجهیزات شکار کشف و ضبط شد.

کوهستان کرکس بخشی از نیمه شمالی رشته کوه های مرکزی ایران در غرب شهرستان نطنز است و بلندترین قله آن به نام کرکس، سه هزار و ۸۹۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

سطح زیر پوشش کوهستان کرکس بیش از ۳۰۰ هزار هکتار است که ۷.۹۷ هزار هکتار آن به عنوان منطقه شکار ممنوع است.

طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون ‘شکار و صید’، شکار و اقدام شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش جُرم و قابل تعقیب و مجازات است.

همچنین بر اساس همین مواد قانونی تحصیل نکردن پروانه و اقدام به شروع شکار در زیستگاه های حیات وحش جُرم محسوب می شود و قابل تعقیب و مجازات است.

هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری یا مهمات آن را خریداری، نگهداری یا حمل کند به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه یا پرداخت جزای نقدی تا سقف ۲۰ میلیون ریال محکوم و اقلام کشف شده نیز به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می‌ شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 2 =

پست بعدی

لبه‌ی تیغ برای محیط زیست ایران

ی بهمن ۲۹ , ۱۳۹۶
کویر سبز: رئیس سازمان محیط زیست گفت: امیدواریم که هیچ گاه مجبور نشویم صنعتی را به خاطر آلایندگی تعطیل کنیم اما محیط زیست کشور وضعیت مناسبی ندارد و بر لبه حرکت می‌کند. به نقل از خبرنگار مهر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز گفت: […]
محیط زیست ایران - عیسی کلانتری