یک خرس قهوه ای برای تفریح و استفاده خوراکی در کلاردشت کشته شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): متاسفانه شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار یک خرس قهوه ای ارزشمند و کمیاب، حادثه ای تلخ و ضایعه ای جبران ناپذیر را برای محیط زیست کشور رقم زدند.

عصر روز چهارشنبه ۹۴/۴/۱۷ به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به ارتفاعات کوهستانی شهرستان کلاردشت، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم ارتفاعات شدند.

سرپرست اداره محیط زیست کلاردشت در این باره گفت: پس از ساعت ها پیاده روی حوالی سپیده صبح روز پنجشنبه به محدوده ای به نام «پروگردن» در ارتفاعات برفگیر و بالای ۴ هزار متر منطقه رسیدیم و به محض روشن شدن هوا به دوربین کشی و جستجو پرداختیم.

متهمین شکار یک خرس قهوه ای پس از بازداشت به همراه ۲۵ کیلوگرم گوشت تازه خرس در ارتفاعات کلاردشت

شهرام بیگلر اظهار داشت: مشغول دوربین کشی در ارتفاعات و نقاط دوردست بودیم که متوجه شدیم دو نفر به فاصله حدودا ۵۰ متری در زیر پای ما مشغول حرکت هستند.

هر دو نفر با مشاهده محیط بانان، کوله پشتی های خود را به روی زمین انداخته و با پای پیاده با سرعت مشغول فرار شدند.

سرپرست اداره محیط زیست کلاردشت گفت: مامورین نیز به دنبال متخلفین دویده و پس از مدت کوتاهی یک نفر از آنان را بازداشت نموده و نفر دوم را نیز پس از حدود یک کیلومتر تعقیب و گریز بازداشت نمودند.

در بازرسی از درون کوله پشتی های متخلفین متاسفانه ۲۵ کیلوگرم گوشت راسته و فیله خرس قهوه ای به همراه یک چاقو کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از دستگیری به پایین ارتفاعات منتقل شده و با دستور مقام قضایی جهت بازداشت موقت به کلانتری کلاردشت تحویل شدند.

شهرام بیگلر گفت: پس از یک شب بازداشت با توجه به حساسیت موضوع روز جمعه ۹۴/۴/۱۹ اولین جلسه رسیدگی به پرونده تشکیل شده و متخلفین در جریان بازجویی ها اعتراف نمودند که با همکاری یکی از شکارچیان سابقه دار و ثروتمند منطقه اقدام به شکار یک خرس بالغ نموده اند.

با دستور مقام قضایی گوشی تلفن همراه متهمین مورد بازبینی قرار گرفته و یک فیلم و تعدادی تصویر مربوط به شکار خرس قهوه ای بدست آمد.

۹۴۰۴۲۰_kelardasht-1 ۹۴۰۴۲۰_kelardasht-2 ۹۴۰۴۲۰_kelardasht-3 ۹۴۰۴۲۰_kelardasht-5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

پست بعدی

میوه درمانی+گالری تصاویر میوه

پ تیر ۲۵ , ۱۳۹۴
امروزه روش های درمانی بسیار گوناگون و مختلفی به وجود آمده است که یکی از قدیمی ترین آنها ، میوه درمانی است. اگر تمایل دارید که بدن خود را با این روش درمان کنید بهتر است که فصل تابستان را برای زمان آغاز میوه درمانی انتخاب کنید. تابستان اگر چه […]