نامه مدیرعامل جمعیت کویر سبز به ریاست منابع طبیعی کاشان درباره خشکسالی

خسرو اعتماد طی نامه‌ای به ریاست منابع طبیعی شهرستان کاشان نسبت به شرایط خشکسالی و منابع طبیعی کاشان اظهار نگرانی کرد که متن این نامه به شرح زیر است.

 

جناب آقای مهندس شریفی ریاست محترم منابع طبیعی شهرستان کاشان با سلام و احترام

نامه مدیر عامل جمعیت کویر سبزهمانطور که مستحضرید با کاهش حجم نزولات آسمانی و غلبه خشکسالی در این چند سال عرصه منابع طبیعی کاشان روز به روز از گیاهان ارز شمند و بومی منطقه فقیرتر شده و بیم نابودی آن می‌رود ، این معضـل با ورود بهره برداران سـودجو پیچیده تر شـده به طوری که با روش های بهره برداری غیر اصولی نسل گیاهانی مثل باریجه ، زرین گیاه و غیره را تهدید
می‌کنند. گزارشات کوهنوردان و فعالین محیط زیست حاکی از هجوم عده ای سودجو و بکارگیری اتباع بیگانه) افاغنه (و ریشه کن کردن گیاهان ارزشمند منطقه مخصوصا در ییلاق مرق است. لذا خواه شمند است دستور فرمایید برای جلوگیری از نابودی این گیاهان و دادن فرصتی به آنها برای تجدید حیات لااقل امسال ممنوعیت برداشت صادر شود.

با تشکر، خسرو اعتماد
مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان رونوشت این نامه را نیز به فرمانداری کاشان و ریاست اداره حفاظت محیط زیست کاشان نیز ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =

پست بعدی

استخرهای خانگی بلای جان «آبهای زیرزمینی»

ج مرداد ۷ , ۱۴۰۱
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امروز حدود بالای ۱ میلیون و ۶۰۰هزار استخر در کشور وجود دارد، این‌ها به صورت مجاز و غیرمجاز دارای چاه آب هستند، ما گفتیم کاری نداریم مجاز یا غیرمجاز، باید تمام استخرها را با خاک پر کنند.
آبهای زیرزمینی و استخرهای خانگی