با علم به شرایط جوی یک منطقه پوشش گیاهی آن‌را انتخاب کنیم

جمعیت کویر سبز: جمعیت کویر سبز کاشانبراساس روند برگزاری هفتگی جلسات جمعیت کویرسبز کاشان، این هفته چهارشنبه ۲۶خردادماه نیز، جلسه‌ای در دفتر این سازمان مردم نهاد با حضور دکتر بتولی و با موضوع تنوع زیستی گیاهی برگزار شد.

در این جلسه دکتر بتولی به معرفی باغ گیاه‌شناسی شهرستان کاشان پرداخت و گفت: در این مجموعه گونه‌های گیاهی از نقاط مختلف کشور جمع آوری شده است، به ویژه گیاهانی که با خاک این منطقه سازگار بوده‌اند و درعین حال مصرف آب پائینی دارند، به‌طور کلی می‌توان گفت آن‌ها گیاهانی هستند که با محیط زیست شهرما، سازگاری بیشتری دارند.

وی طی سخنای گفت: هیچ چیز را نمی توان با زور به محیط زیست یک منطقه تحمیل کرد، مدیریت فضای سبز شهری، بسیار مهم است و باید توجه بسیار زیادی به آن داشت،  به‌طور مثال کاشت درختانی که برای زیباسازی شهر استفاده می‌شود؛ برای این‌کار، باید تمام محدودیت‌های موجود را در نظر گرفت، سپس برای ایجاد فضای سبز برنامه‌ریزی و اقدام کرد، چرا که اگر به‌طورمثال؛ دراین منطقه درختانی کاشته شوند که مصرف آب بالایی دارند، با گذشت زمان و کم شدن سطح آب‌های زیرزمینی شاهد فرونشست‌ها و شکاف در زمین یا سیاه چاله‌ها روبرو خواهیم بود.

بتولی در پایان سخنان خود خواستار شد تا سعی کنیم با علم به شرایط جوی یک منطقه، متناسب و سازگار با همان منطقه رفتار کنیم و با تحمیلِ پوشش‌های گیاهیِ ناسازگار به وجودآورنده‌ی پیامدهای نامناسب درآینده نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

پست بعدی

سازمان حفاظت محیط زیست شماره‌گذاری ۱۵ مدل خودرو را متوقف کرد

ج خرداد ۲۸ , ۱۳۹۵
جمعیت کویرسبز: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، شماره‌گذاری این خودروها به دلیل عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی متوقف اعلام کرد. معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از توقف شماره‌گذاری ۱۵ مدل از خودروهای تولیدی کشور به دلیل عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی خبر داد. دکتر سعید متصدی […]
سعید متصدی