اجرای طرح مسیر سبز ساحل پاک در نوروز ۹۵ / شش استاندار تفاهم کردند طی برنامه ۵ ساله مدیریت پسماند استان اجرایی شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پیگیر امضای تفاهم نامه با شش استاندار که بیشترین تمرکز جمعیت را در کشور و جابجایی مسافر در تعطیلات نوروز دارند، هستیم، گفت: این استانها تفاهم کردند علاوه بر اینکه برنامه ۵ ساله مدیریت پسماند استان خود را مصوب و اجرایی کنند، برای بهبود وضع راهها و مسیرهای عبوری و تسهیل شرایط اسکان گردشگران اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان«پاما»  به نقل (پام) از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، معصومه ابتکار روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در سال ۹۲ با شش استان تفاهم نامه ای موسوم به مسیر سبز  ساحل پاک امضا کردیم که هدف از امضای آن ارتقاء‌ وضعیت زیست محیطی به ویژه مدیریت پسماند در این استانها بود.

وی گفت: این استان ها تفاهم کردند علاوه بر اینکه برنامه ۵ ساله مدیریت پسماند استان خود را مصوب و اجرایی کنند، برای بهبود وضع راهها و مسیرهای عبوری و تسهیل شرایط اسکان گردشگران اقدام کنند.

معاون رئیس جمهور افزود: ‌در جلسه امروز علاوه بر پیگیری موضوع تفاهم نامه که گزارش های خوبی هم دریافت کردیم، جلساتی هم با شش استاندار داشتیم که گزارش های بسیار خوبی درباره پیشرفت کار آنها از بعد کمی و کیفی دریافت شد البته هنوز مشکلات خیلی زیاد است.

ابتکار گفت: در استان های مازندران و گیلان با دشواری های بسیاری درباره مدیریت پسماند که سالها بدون هیچگونه مدیریت صحیح در طبیعت رها شده اند مواجه هستیم البته بخش خصوصی برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های خوبی کرده است.

وی افزود: در پی آن هستیم که با همکاری بانکها و حمایت دولت، ‌تسهیلات بیشتری را برای این گونه سرمایه گذاری ها فراهم کنیم البته مسیر سبز ساحل پاک با مشارکت سازمان های مردم نهاد و دولت برای نوروز ۹۵ از اواسط اسفند آغاز خواهد شد و تا پایان تابستان ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد:‌ موضوع قابل تامل این است که لذت بردن از طبیعت بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی اگر با آلودگی پسماندها همراه باشد هم به طبیعت لطمه می زند و هم تفریح ما را دچار خدشه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نه =

پست بعدی

اصل پنجاهم قانون اساسي جمهوری اسلامی ايران

پ بهمن ۲۹ , ۱۳۹۴
در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می گردد. از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند ممنوع […]