عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اخطار قانون اساسی: تخریب محیط زیست به علت انجام فعالیت‌های اقتصادی ممنوع است

 پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هادی شوشتری در نشست علنی یکشنبه ۲۹ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور در اخطاری با استناد به اصل ۵۰ قانون اساسی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی حفاظت محیط زیست وظیفه عمومی تلقی می شود، گفت: از طرف دیگر براساس قانون، انجام امور فعالیت های اقتصادی که موجب تخریب محیط زیست می شود ممنوع است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی بند الحاقی ۶۳ در بودجه ۹۲، ادامه داد: این بند الحاقی ماهیت قانونگذاری دارد ولی ما برای این امور، قانونی تحت عنوان ماده واحده حفظ اراضی کشور را در دست داریم لذا تصویب این بند الحاقی هیچ تأثیری ندارد.

براساس بند الحاقی ۶۳ لایحه بودجه ۹۲ احداث گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، مزارع پرورش ماهی و واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی و معدنی با رعایت ضوابط زیست محیطی در اراضی مورد موافقت سازمان های جهاد کشاورزی استان ها، نیاز به تغییر کاربری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 1 =

پست بعدی

بر آن کدخدا زار باید گریست، که دخلش بود نوزده و خرج بیست

د اردیبهشت ۳۰ , ۱۳۹۲
اسماعیل کهرم: سازمان حفاظت محیط زیست در ۴۰ سالی که ما می‌شناسیم و وضعیت آن را رصد می‌کنیم، از سه چیز همواره رنج برده است. این سه مورد عبارتند از پرسنل ناکافی، تجهیزات ناکافی مثل اتومبیل، هواپیما، قایق و ردیف مالی ناکافی. به عنوان نمونه ۱۳ میلیون هکتار از زمین‌های […]