کیفیت ناسالم هوای تهران در روز ملی هوای پاک

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میانگین شاخص کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز با قرار گرفتن بر روی عدد ۱۰۸ در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.
وی اظهار کرد: کیفیت روز گذشته(دوشنبه) پایتخت نیز با شاخص ۱۱۸ برای گروههای حساس ناسالم بود و امروز نیز با ۱۰ عدد کاهش نسبت به روز گذشته همچنان دراین شرایط قرار دارد.
وی با اشاره به کاهش میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون از ۶۵ به ۵۹ دراین مدت تصریح کرد: میزان غلظت آلاینده منواکسید کربن نیز همچون بدون تغییر نسبت به روز گذشته بر روی عدد ۴۷ قرار گرفته است.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: ایستگاه های سوهانک با ۱۳۶، پارک قائم با ۱۳۵ و فرمانداری شهرری با ۱۳۰ آلوده ترین مناطق تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
وی افزود: ایستگاه های گلبرگ(منطقه هشت) با شاخص ۷۸، پاسداران با ۸۴ و ژئوفیزیک با ۸۸ نیز مناطق کمتر آلوده تهران در این مدت بودند.
رستگاری به کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی توصیه کرد با توجه از ترددهای غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند.
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی تهران و نواحی یک و دو شهرستان ری و کهریزک بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا، روزهای دوشنبه و سه شنبه تعطیل و ساعت کار ادارات تهران و ری به جز مراکز درمانی و بانک ها نیز امروز( سه شنبه) با دو ساعت تأخیر آغاز شد.
درهمین ارتباط، فعالیت مدارس مقطع متوسطه اول و دوم شهر تهران نیز امروز به دلیل آلودگی هوا، با دو ساعت تاخیر آغاز شد.
کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت ماه گذشته نیز در پی بالا رفتن میزان آلاینده ها چند بار تشکیل جلسه داد و در دو نوبت تصمیم به تعطیلی مدارس تهران گرفت.
دیروز (دوشنبه) نیز با توجه به افزایش میزان میزان آلاینده های جوی، کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار داشت.
امروز (سه شنبه) ۲۹ دیماه روز هوای پاک نامگذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 2 =

پست بعدی

ایران به کاهش 4 درصدی قطعی انتشار کربن و گازهای گلخانه ای تا 15 سال آینده متعهد است

چ دی ۳۰ , ۱۳۹۴
به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه ابتکار امروز (سه شنبه) در حاشیه شانزدهمین مراسم اعطای جایزه جهانی انرژی در محل برج میلاد تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تدوین برنامه از پایین به بالا، جامعیت در همه عرصه ها و توجه ویژه به محیط زیست و توسعه پایدار از جمله ویژگی […]