افزایش جمعیت ببرهای جهان امیدوارکننده است

جمعیت کویر سبز کاشان: صندوق جهانی طبیعت (WWF) اعلام کرد: افزایش جمعیت ببرهای جهان پس از ۱۰۰ سال برای گروه‌های حامی حیات وحش امیدوارکننده است.

به گزارش خبرگزاری مستقل محیط زیست: طبق اعلام صندوق جهانی طبیعت با بررسی چندین مطالعه انجام شده روی ببرها در کشورهای مختلف مشخص شد اکنون تعداد این گربه‌سانان باشکوه و ارزشمند به ۳۸۹۰ قلاده رسیده که نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایش ۲۱ درصدی پیدا کرده است.

به گفته کارشناسان در شروع قرن ۲۰ میلادی برآوردها حاکی از آن بود که در جهان بیش از ۱۰۰ هزار ببر وجود دارد. از آن زمان به بعد جمعیت این جانور بین ۱۵۰۰ و ۳۵۰۰ در نوسان بود که رشد شهرنشینی، از دست رفتن زیستگاه‌های طبیعی و شکار ببرها علت این کاهش بوده است. همچنین در میان ۹ گونه فرعی شناخته شده ببر که در قرن ۲۰ وجود داشته تنها شش گونه باقی مانده است.

در سال ۲۰۱۰ کشورهای هند با بنگلادش، بوتان، کامبوج، چین، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، نپال، روسیه، تایلند و ویتنام به توافقی دست پیدا کردند که بر اساس آن تعداد این گونه جانوری تا سال ۲۰۲۲ در حیات وحش دو برابر افزایش یابد.

در این میان کشورهای هند، روسیه، نپال و بوتان بیشترین تعداد ببر در حیات وحش را دارا هستند که دلیل آن انجام مطالعات، گشت‌زنی در زیستگاه‌های این جانوران و نظارت روی آنها همچنین ارتقای وضعیت حفاظت از این گونه جانوری بوده است.

با وجود افزایش تعداد ببرها در جهان کارشناسان همچنان تاکید دارند برای رسیدن به هدف مدنظر و دو برابر کردن تعداد این جانوران تا سال ۲۰۲۲ باید اقدامات و سرمایه‌گذاری بیشتری در نظر گرفته شود.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، اگرچه اکنون کاهش جهانی جمعیت ببرها متوقف شده اما همچنان مکان امنی برای آنها وجود ندارد. این وضعیت در کشورهای جنوب شرق آسیا وخیم‌تر است و در صورتی که دولت‌ها اقدامات جدی در نظر نگیرند این پستانداران باارزش را از دست می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یک =

پست بعدی

دستگیری چهار متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان

س اردیبهشت ۷ , ۱۳۹۵
جمعیت کویر سبزکاشان: چهار متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان«پاما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، ماموران اجرایی منطقه حفاظت شده قمصر و برزک در حین کنترل و […]
دستگیری شکارچی