عاملین شکار غیرمجاز دو قوچ وحشی در پارک ملی توران پس از واریز ۲۰۰میلیون ریال جریمه نقدی به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): دو روز قبل (جمعه ۹۴/۸/۱۴) نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی توران در استان سمنان متوجه رد خودروی مشکوکی در منطقه حفاظت شده شدند که ابتدا وارد منطقه شده و مجددا خارج شده بود.

رییس ذخیره گاه زیستکره توران در این باره گفت: محیط بانان به جست و جوی منطقه پرداختند اما موفق به مشاهده کسی در ارتباط با رد خودرو نشدند.

علی اکبر قربانلو اظهار داشت: حوالی غروب آفتاب مجددا یک خودروی ام وی ام وارد منطقه حفاظت شده و تا پای کوه پیش رفت.

مامورین خودروی ام وی ام را زیر نظر داشته و متوجه شدند که خودروی مذکور چند فرد مشکوک را که از ارتفاعات پایین آمده بودند سوار کرده و قصد خروج از منطقه را دارد.

اسلحه گلوله زنی ۲۷۰، لاشه دو قوچ وحشی و سایر ادوات کشف شده از شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده توران

رییس ذخیره گاه زیستکره توران گفت: محیط بانان جهت بررسی موضوع وارد عمل شده و به خودروی مذکور دستور ایست دادند.

راننده ام وی ام با مشاهده خودروی محیط زیست و بدون توجه به فرمان ایست مامورین با سرعت زیاد در جاده های فرعی مشغول فرار شد.

محیط بانان نیز به تعقیب خودروی متخلفین پرداخته و برای متوقف نمودن آن چندین تیر هوایی شلیک نمودند اما راننده ام وی ام همچنان با سرعت زیاد مشغول فرار بود.

خودوری توقیف شده متخلفین در اداره محیط زیست به همراه لاشه دو قوچ وحشی و سایر ادوات شکار کشف شده

در نهایت محیط بانان با رعایت قانون بکارگیری سلاح حین تعقیب و گریز لاستیک ام وی ام را هدف گلوله قرار داده و خودروی متخلفین را مجبور به توقف کردند.

محیط بانان به تفتیش خودروی متخلفین پرداخته و در این بازرسی لاشه کامل دو قوچ وحشی، یک اسلحه گلوله زنی ۲۷۰ دارای جواز حمل، ۱۳ عدد فشنگ گلوله زنی، ۳ دوربین چشمی، ۳ عدد چاقو، یک تبر، یک پروژکتور، چراغ قوه، یک دستگاه فاصله سنج و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

در این رابطه شش شکارچی متخلف دستگیر شده و پس از انتقال خودروی متخلفین به پارکینگ اداره محیط زیست، به مراجع قضایی معرفی شدند.

متهمین صبح دیروز (شنبه) مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز دو قوچ وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین هم اکنون تا اتمام زمان رسیدگی به پرونده با قید ضمانت آزاد و خودروی آنها نیز با دستور مقام قضایی همچنان توقیف می باشد.

رییس ذخیره گاه زیستکره توران از حمایت ها و همکاری ریاست محترم دادگاه بیارجمند در برخورد با متخلفین کمال تشکر و قدردانی را نمود.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان محیط زیست در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و کلیه ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 10 =

پست بعدی

اجلاس بین المللی مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست با حضور دکتر ظریف برگزار شد

چ آبان ۲۰ , ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): تاثیرات جنگ بر محیط زیست کشورها به حدی زیاد بوده که مجمع عمومی سازمان ملل برای نخستین بار در سال ۲۰۰۱ با تصویب قطعنامه ای روز ششم نوامبر (۱۵ آبان) را به عنوان روز بین المللی پیشگیری از تخریب […]