عاملین شکار یک پلنگ ایرانی در شهرستان قوچان دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): متاسفانه شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار یک پلنگ ایرانی کمیاب و در معرض انقراض ضایعه دیگری را برای طبیعت کشور رقم زدند.

چندی قبل گزارشی در اختیار نیروهای یگان محیط زیست شهرستان قوچان قرار گرفت مبنی بر اینکه گروهی از شکارچیان متخلف یک پلنگ را در منطقه تبارک قوچان (ارتفاعات روستای یدک) شکار کرده اند.

به دنبال این گزارش نیروهای یگان محیط زیست خراسان رضوی و محیط بانان شهرستان قوچان به تحقیق در این رابطه پرداخته و یکی از متخلفین را که قضد فروش پوست را داشت شناسایی نمودند.

روز گذشته (دوشنبه ۹۴/۶/۲۳) مامورین بصورت ناشناس و بعنوان خریدار با متخلف وارد مذاکره شده و بر سر خرید پوست پلنگ به مبلغ ۲۷ میلیون تومان به تواقف رسیدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این باره گفت: محیطبانان برای تحویل پوست و انجام معامله با فروشنده مربوطه در یک خانه روستایی قرار ملاقاتی را ترتیب دادند.

حمید صالحی اظهار داشت: سایر نیروها بصورت نامحسوس در اطراف خانه کمین کرده و پس از اطمینان از وجود پوست درون منزل بلافاصله وارد خانه شده و متخلفین را بازداشت نمودند.

……………..پوست تازه پلنگ کشف شده از شکارچیان متخلف در شهرستان قوچان خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از متخلفین یک تخته پوست تازه پلنگ که حداکثر ده روز قبل شکار شده است کشف و ضبط گردید.

متهمین در جریان بازجویی ها اعتراف نمودند که پلنگ را چند روز قبل، در منطقه آزاد تبارک در ارتفاعات روستای یدک شکار کرده اند.

در این رابطه تاکنون چهار متهم شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده و متهم اصلی نیز تا زمان تکمیل تحقیقات روانه زندان شده است.

بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی محیط زیست در خصوص ضرر و زیان جانوران وحشی، متهمی ن می بایست مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال بابت ضرر  زیان وارده محیط زیست ناشی از شکار یک پلنگ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی کمیاب و در معرض انقراض محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا بیست میلیون ریال محکوم خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 6 =

پست بعدی

تصویری دردناک از تلاش های پلنگ قبل از خفگی در آب

د مهر ۱۳ , ۱۳۹۴
تصویری که مشاهده می کنید، مربوط است به آخرین تلاش های پلنگی که اردیبهشت ماه امسال در یک آب انبار در منطقه لارستان استان فارس غرق شده است. رد ناخن کشیدن های مکرر پلنگ بر دیوار سیمانی راوی حکایت دردناک تلاش هایی است که به موفقیت این گربه بزرگ و […]
پلنگ-خفگی پلنگ-لارستان