عامل شکار غیرمجاز یک اکراس سیاه در ایرانشهر بازداشت شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اوایل هفته گذشته نیروهای یگان محیط زیست ایرانشهر حین گشت و کنترل در مناطق آزاد این شهرستان با یک نفر شکارچی غیرمواجه شدند.

فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با  متخلف وارد عمل شده و وی را بازداشت نمودند.

حمید ریگی اظهار داشت: از شکارچی متخلف یک قبضه اسلحه شکاری کمر شکن تک لول، لاشه یک اکراس سیاه و ۱۰ عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط و متهم جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم مبلغ دو میلیون ریال بایت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک اکراس سیاه را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

ضمنا بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید و دستور مقام قضایی، اتومبیل، سلاح های مجاز و ادوات شکار کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

پست بعدی

عاملین شکار یک پلنگ ایرانی در شهرستان قوچان دستگیر شدند

د مهر ۱۳ , ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): متاسفانه شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار یک پلنگ ایرانی کمیاب و در معرض انقراض ضایعه دیگری را برای طبیعت کشور رقم زدند. چندی قبل گزارشی در اختیار نیروهای یگان محیط زیست شهرستان قوچان قرار گرفت مبنی بر اینکه […]