حریق در پارک ملی گلستان مهار شد / ۵۰ هکتار از اراضی پارک در آتش سوخت

آتش سوزی گسترده ای که از عصر روز چهارشنبه بخش هایی از پارک ملی گلستان را در برگرفته بود با تلاش محیطبانان، نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی ساعاتی قبل مهار شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان که به همراه دکتر اسماعیل مهاجر مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در صحنه آتش سوزی حضور داشتند در این باره گفت: هم اکنون حدود ۱۲۰ نفر نیرو در منطقه حضور دارند و دور تا دور را آتش را مهار نموده اند اما آتش هنوز خاموش نشده است.

احمد دباغیان اظهار داشت: در جریان این آتش سوزی تاکنون حدود پنجاه هکتار از اراضی پارک ملی گلستان که بخشی مرتعی و بخشی دیگر جنگلی بوده است در آتش سوخت.

با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، آتش با استفاده از  تجهیزات انفرادی (کوله پشتی های حامل آب) و خودروهای اطفا حریق مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

علت آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است اما احتمال عمدی بودن حریق توسط شکارچیان متخلف بسیار زیاد است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید آتش تا قلب مناطق جنگلی پارک نیز پیش رفته و ممکن بود با شعله ور شدن درختان تنومند فاجعه بزرگی رقم بخورد.

تصاویر زیر مربوط به آتش سوزی پارک ملی گلستان است که امروز تهیه و برای این پایگاه خبری ارسال شده است:

تجهیزات انفرادی-حریق-استان گلستانتجهیزات انفرادی-حریق-استان گلستانتجهیزات انفرادی-حریق-استان گلستانتجهیزات انفرادی-حریق-استان گلستانتجهیزات انفرادی-حریق-استان گلستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دوازده =

پست بعدی

بیش از یکصد هکتار از نیزارهای تالاب انزلی در آتش سوخت

ی مهر ۱۲ , ۱۳۹۴
در جریان حریقی که از عصر چهارشنبه در تالاب انزلی آغاز شد بیش از یکصد هکتار از نیزارهای بخش مرکزی تالاب در منطقه سیاه کشیم در آتش سوخت. به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، در ساعات پایانی روز چهارشنبه هشتم مهرماه ۹۴ طی گزارشی به مدیرکل حفاظت محیط […]