ورود عقاب های مهاجر به زیستگاه های طبیعی شهرستان نایین

    ورود عقاب های مهاجر به زیستگاه های طبیعی شهرستان نایین در یک پدیده باشکوه و چشم نواز از طبیعت،صدها بهله عقاب از انواع عقاب طلایی، عقاب صحرایی و عقاب دو برادر که از گونه هایبزرگ جثه و بسیار ارزشمند پرندگان شکاری ایران می باشند، وارد زیستگاه های طبیعی شهرستان نایین شدند.

  به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اصفهان ، این عقابها همزمان با مهاجرت بهاره، به زیستگاه های متنوع کوهستانی، دشتی و بیابانی و اراضی کشاورزی نایین وارد شده و با توجه به شرایط مطلوب و وجود امنیت مناسب، به صورت موقت و از چند روز تا چند هفته از این زیستگاه ها استفاده کرده و سپس به مهاجرت طولانی خود ادامه می دهند.

با ورود این پرندگان باشکوه و ارزشمند به این شهرستان که هر ساله میزبان طیف گسترده ای از پرندگان مهاجر خشکی زی و آبزی است، اقدامات حفاظتی عرصه ها توسط محیط بانان و با همکاری و مشارکت فعال مردم طبیعت دوست و دستگاه ها و نهادهای دولتی، تقویت و گسترده شده تا امنیت مناسبی برای وحوش فراهم شود.

گفتنی است، عقاب ها به عنوان پرندگانی که در طبیعت در رأس هرم های غذایی هستند، در کنترل جمعیت طعمه های خود که برخی آفت محسوب می شوند، نقش مهمی دارند و از لاشه حیوانات نیز تغذیه می کنند.

این پرندگان در جهت دسترسی به زیستگاه های جوجه آوری و یا زمستان گذرانی، به طور معمول مهاجرت های بسیار طولانی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هفت =

پست بعدی

احتمال بروز “جنگ آب” در ایران

ج فروردین ۲۳ , ۱۳۹۲
یک فعال محیط زیست در ایران هشدار داد که ممکن است این کشور در سال جاری خورشیدی با تنش‌های اجتماعی مربوط به آب روبه‌رو شود. خبرگزاری میراث فرهنگی امروز دوشنبه ۱۹ فروردین‌ماه گزارش داد: “در روزهای پایانی سال ۹۱، تنش‌های اجتماعی در استان‌های اصفهان و یزد بابت انتقال آب شدت […]