شهرداری باید برای آموزش بازیافت برنامه ریزی کند

به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس جمعیت کویر سبز کاشان مراسمی در دفتر این سازمان مردم نهاد برگزار گردید که این مراسم با حضور اعضای هیئت موسس این سازمان و اعضای این سازمان و تعدادی از اساتید دانشگاه و خبرنگاران آغاز شد.

کاشان نیوز: محبوبه قدیریان: این مراسم با حضور اعضای هیئت موسس این سازمان و اعضای این سازمان و تعدادی از اساتید دانشگاه و خبرنگاران آغاز شد. خانم فرنوش بابایی از اعضای سابق جمعیت به بیان خاطرات و نحوه گرایش خود به فعالی­تهای محیط زیستی پرداخت و از ایده­ های خود برای بهبود فرهنگ محافظت از محیط زیست پرداخت و گفت: «شهرداری باید برنامه­ هایی برای آموزش شهروندان در آخر هر هفته داشته باشد و یا کسانی را که زباله­ های خود را بازیافت می­ کنند تشویق کنند. پلیس محیط­ زیست باید وجود داشته باشد، برای مصرف بیش از حد منابع طبیعی باید جریمه قرار داده شود و موارد دیگری که متاسفانه فضایی برای عنوان کردن آنها وجود ندارد و من به بیان دغدغه­ های خودم در چنین محیط­ های اجتماعی بسنده می کنم.»

خسرو اعتماد، مدیر عامل جمعیت کویر سبز درباره آموزش بازیافت از مبدا در سال ۸۰ بیان کرد:‌ «قرار شده بود به تعدادی از خانم­ های بهداشت مبلغ اندکی بدهند که رودر رو به مردم بازیافت را یاد بدهند که خبری از این مبلغ نشد و شرکت­هایی که قرار بود همکاری کنند به تعهد خود عمل نکردند؛ خلاصه عملکرد دولتی در این مسائل ضعیف و منفی بود. هم اکنون هم در مراسم افتتاح کارخانه کمپوست  ما را دعوت نکردند. البته من در آن جلسه حضور یافتم و اعتراضاتی کردم و هنوز هم پیگیر هستیم.» وی از عدم مشارکت سرای محله­ ها در آموزش محیط زیستی شهروندان گله کرد که در ادامه یکی از حاضران از روابط عمومی شهرداری درباره این موضوع اظهارکرد: «این امری است که شورا هم به آن انتقاد دارد که باید ۵۰۰ سرای محله در کاشان داشته باشیم که ده تا هم نداریم. باید اساسنامه داشته باشند و حقوق قرار بدهند.»

سپس مهندس عطایی‌شاد عضو هیئت موسسین جمعیت کویرسبز درسال ۱۳۷۹ دراشاره به انجام نشدن وظایف توسط شهرداری و مقامات مسئول اذعان داشت: ماسازمان های مردم نهاد نباید پس از دیدن چنین اتفاقاتی عزابگیریم بلکه معنی حضور ما در چنین گروههایی همین است. وی به لزوم آموزش مردم و کافی نبودن قانون اشاره کرد و گفت:‌ «این رفتارها باید در مردم نهادینه شود و از فشار و قانون به تنهایی کاری برنمی ­آید. البته برای به ثمررسیدن آموزش نیز نیازمند زیرساخت­هایی هستیم که با اصرار و پافشاری افرادی چون اعضای این سازمان و آقای اعتماد میسر خواهد شد.»

درحاشیه این مراسم از دکتر میرزایی و دکتر عقیقی که از اساتید محیط زیست و دانشگاه کاشان هستند واین سازمان را درطول یک‌سال اخیر همراهی کرده اند تقدیر به‌عمل آمد و سپس از اعضا وفعالان جمعیت کویر سبز به ترتیب خانمها فاطمه کریمی، عالیه وعاطفه استادزاده، سوگند اجتهد، زهرا حمیدی و آقایان محمدحسین کریمی، امیرحسین ایزدپناه، مهدی ملک‌­زاده، ابوالفضل چاووشی، امیرحسین اقبال و علی فرحی با اهدای لوحی٬ تقدیر به عمل‌ آمد.

در پایان این مراسم خسرو اعتماد از اجرای برنامه ه­ایی برای آموزش خانم­‌ها در پارک بانوان و درتاریخ ۲۴،۲۵و۲۶ مردادماه سال جاری خبر داد.

تصاویر/

عکس: محمدحسین کریمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پنج =

پست بعدی

دعوتنامه جمعیت کویر سبز کاشان از بانوان محترم به مناسبت جشن روز دختر

پ مرداد ۱۵ , ۱۳۹۴
در سالروز میلاد کریمه اهل بیت سلام الله علیها و بزرگداشت روز دختر ، به شکرانه توفیق و  سپاس از همدلی و همراهی کریمانه شما بانوان که همیشه با قدوم سرسبز و با طروات خود ما را در رسیدن به اهداف متعالی و خیرخواهانه و انسان دوستانه یاری رسانیده اید […]