بارش‌های اخیر تغییر محسوسی در ذخایر آبی استان تهران نداشت

حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب شرب تهران با کاهش ۱۹۰ میلیون مترمکعبی در مقایسه با شرایط نرمال به حدود ۷۷۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

به‌رغم بارش‌های چند روز اخیر و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان تهران و البرز، حجم آب ورودی به مخزن سدهای پنجگانه تهران، افزایش محسوسی نیافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای استان تهران حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تاکنون در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، افزایش نشان می‌دهد، ولی این حجم آب ورودی در مقایسه با سال‌های نرمال با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

در حال حاضر، حجم آب موجود در مخزن سدهای امیرکبیر ۱۸۰، لتیان ۷۰، لار ۱۲۵، طالقان ۲۳۶ و ماملو ۱۶۱ میلیون مترمکعب گزارش شده است که در مقایسه با حجم مخازن سدهای فوق در سال‌های ترآبی ۱۹۰ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

گزارش بارش در ۱۱ ایستگاه باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز نشان می‌دهد، میزان بارش‌های تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ویژه با بارش‌های ۱۱ میلی‌متری در روزهای اخیر به ۲۷۸ میلی‌متر رسیده است که این میزان بارندگی در مقایسه با زمان بلندمدت و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۷ درصد کاهش و ۱۴ درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =

پست بعدی

عامل کشتار ۱۱ آهوی ماده در کاشان برای تحمل ۳ سال حبس روانه زندان شده و به پرداخت ۲۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم گردید

د مرداد ۵ , ۱۳۹۴
یک شکارچی متخلف که طی دو سال گذشته اقدام به شکار غیرمجاز تعداد زیادی آهو در عرصه های طبیعی کشور کرده بود، در دادگاه به تحمل سه سال حبس و پرداخت ۲۲۰ میلیون ریالجزای نقدی محکوم شده و با تایید رای در دادگاه تجدید نظر روانه شد. چندی قبل پلیس […]