ثبت تصاویر شگفت انگیز از یوزپلنگ آسیایی و تنوع زیستی کم نظیر در میاندشت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): دوربین های تله ای نصب شده در پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو، تصاویر شگفت انگیزی را از تنوع زیستی کم نظیر این منطقه به ثبت رسانده اند.

این دوربین ها که حدود ۱۵ روز در خردادماه سال جاری دو نقطه جداگانه بر روی یک چشمه و یک آبشخور نصب شده بودند تصاویر زیبایی از انواع پستاندارن و پرندگان وحشی از جمله ۳ تصویر از یوزپلنگ آسیایی را به ثبت رسانده اند.

تصاویر زیبای بدست آمده از دو یوزپلنگ آسیایی، کفتار، گرگ، روباه، کاراکال، آهو، خرگوش وحشی و پرندگان شکاری گوشه ای از تنوع زیستی این زیستگاه ارزشمند کشور به شمار می رود.

سه تصویر ثبت شده از یوزپلنگ آسیایی مربوط به دو یوزپلنگ مختلف است که جنسیت یکی از یوزها نر و جنسیت دیگری نامعلوم می باشد.

تصاویر زیر تعداد محدودی از عکس های تهیه شده توسط دو دوربین تله ای بکار رفته در پناهگاه حیات وحش میاندشت در خردادماه ۱۳۹۴ است.

 
۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-15 ۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-14 ۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-13 ۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-4 ۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-6 ۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-7 ۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-8 ۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-9 ۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-10 ۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-11 ۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-12 ۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-3 ۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-2 ۹۴۰۴۰۹_miyandasht-zameneahoo-1 ۳۵۰۰-۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هفت =

پست بعدی

نخستین تصاویر از مرگ و میر گسترده حیات وحش هفتاد قله بر اثر بیماری طاعون

ج تیر ۱۲ , ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): متاسفانه بر اثر شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان (PPR) در منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک، طی ۱۰ روز گذشته بیش از یکصد کل و بز و قوچ و میش وحشی تلف شده اند. قطعا تعداد جانوارن تلف شده بسیار […]