سیب و ماست بخورید

حمید افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس گفت: برای درمان آفت دهان ابتدا باید مزاج فرد مشخص شود تا تعیین شود که آفت دهان به چه دلیلی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در هر صورت از نظر طب سنتی درمانهای گیاهی وجود دارد که یکی از آنها خوردن سبزی ریحان است.همچنین مصرف پیاز به صورت خام نیز به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی که دارد موثر است.

افراسیابی گفت: مصرف ویتامین C نیز در بهبود آفت دهان موثر است مثلا خوردن گوجه‌فرنگی و آب پرتقال یا شاه‌توت برای بهبود زخم های دهانی موثر است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: برخی از دمنوش ها مثلا دمنوش مریم گلی یا نعناع از این نوع است که یه صورت استفاده دهانشویه می توان آن را بکار برد.

وی تصریح کرد: مصرف لبنیات به دلیل داشتن کلسیم فراوان نیز توصیه می شود مثلا خوردن ماست و دوغ در بهبود آفت دهان موثر است.

افراسیابی افزود: ترکیب گل بنفشه، سماق و جوش شیرین نیز برای بهبود آفت دهانی موثر است.البته نباید فراموش کرد مصرف غذاهای ترش، تند و خشک در زمانی که آفت دهان بروز کرده باید به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: سیب، خرما و خرمالو نیز از جمله میوه های موثر هستند و خوراکی های سرشار از آهن مثل اسفناج و جیگر نیز توصیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 6 =

پست بعدی

۸۰ درصد تالاب‌های کشور در شرایط بحران

ج تیر ۱۲ , ۱۳۹۴
خبرگزاری مستقل محیط زیست ایران: محسن سلیمانی با تاکید بر اینکه روند توسعه ناپدار عامل تهدیدکننده برای تالاب‌های کشور است، گفت: در حال حاضر طبق تعریفی که کنوانسیون رامسر ارائه کرده است حدود هزار تالاب در کشور وجود دارد. وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۰۰ تالاب دارای […]