حکم حبس برای قاتلان بزمجه غول‌پیکر

خبرگزاری مستقل محیط زیست ایران: تیرماه سال گذشته تصویری از یک بزمجه غول پیکر در رسانه‌ها منتشر شد که از یک قنات در اطراف روستای جهاد آباد از توابع شاهین‌شهر اصفهان خارج شده و توسط دو مرد روستایی کشته شده بود.

به دنبال این حادثه، محیط‌بانان اصفهان به تحقیق در این زمینه پرداخته و عاملان کشتار بزمجه را شناسایی کردند. با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، در این زمینه پرونده‌ای در دادگستری شاهین شهر و میمه تشکیل شد و متهمان به دادگاه احضار شدند.

به گزارش دیده‌بان حیات وحش ایران در جریان رسیدگی به این پرونده در شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی (جزایی) شاهین شهر، دادگاه با توجه به محتویات پرونده، تصاویر موجود و اعترافات متهمان در جریان تحقیقات، هر دو مرد را در این اقدام گناهکار شناخت.

بر اساس این گزارش، دادگاه با استناد به ماده ۱۰ قانون شکار و صید متهم ردیف اول را به تحمل شش ماه و متهم ردیف دوم را به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری – زندان غیرقابل خرید – محکوم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

پست بعدی

سیب و ماست بخورید

ج تیر ۱۲ , ۱۳۹۴
حمید افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس گفت: برای درمان آفت دهان ابتدا باید مزاج فرد مشخص شود تا تعیین شود که آفت دهان به چه دلیلی ایجاد شده است. وی ادامه داد: در هر صورت از نظر طب سنتی درمانهای گیاهی وجود دارد که یکی از آنها […]