کشف یک باغ وحش مخفی با بیش از یکصد جانور وحشی در خمینی شهر

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر نگهداری تعداد زیادی جانور وحشی درون باغی در اطراف خمینی شهر اصفهان، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به تحقیق در این زمینه پرداختند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان خمینی شهر در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی بررسی نامحسوس و اطمینان از وجود جانوران وحشی، موضوع را به مقام قضایی اطلاع دادند.

حسین خادمی اظهار داشت: مامورین پس هماهنگی با دادستان و دریافت نیابت قضایی وارد باغ مذکور شده و با یک باغ وحش تمام و کمال مواجه شدند که تعداد زیادی انواع پرندگان و پستانداران وحشی، بصورت غیرمجاز در آن نگهداری می شدند.

برخی از گونه های کشف شده در این باغ بشرح زیر می باشند:

۹ فلامینگو ، ۳ پلیکان خاکستری ، ۲ درنای طناز ، ۶ آنقوت ، ۴ تنجه ، ۲ گیلار ، ۲ طاووسک ، ۳ چنگر ، ۴ قوی گنگ ، ۲ قوی فریادکش ، یک غاز پیشانی سفید ، ۲ قوی مشکی ، ۲ اردک تاجدار ، ۲ اردک بلوطی ، ۲ جغد ، ۷ عقاب صحرایی ، ۲ سارگپه ، یک کبک ، ۱۳ باقرقره ، ۱۲ مرغ شاخدار ، یک کمرکولی ، ۳ غاز هندی ، یک بره آهو ،  ۲ میمون ، یک گرگ (هیبرید سگ گرگ)

به دلیل تعداد زیاد جانوران کشف شده، لیست کلیه گونه های موجود صورتجلسه شده و تا تصمیم گیری نهایی در مورد زمان، مکان و شیوه انتقال، جانوران در همان محل باقی خواهند ماند.

صاحب باغ بعنوان متهم به مراجع قضایی معرفی شده است و پس از تکمیل تحقیقات و واریز مبلغ جریمه، از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

رسیدگی به پرونده این متهم در مرحله تحقیقات می باشد اما چنین مکان هایی به منظور خرید و فروش غیر قانونی و قاچاق جانوران وحشی احداث می شود و ظاهر برخی از این باغ وحش ها و باغ های پرندگان مخفی برای جلب توجه مشتریان بصورت زیبایی طراحی می شود.

اکثر گونه های کشف شده گونه های وحشی می باشند که از طبیعت کشور زنده گیری و به این مکان منتقل شده اند.

بسیاری از این گونه ها از جمله قوها، فلامینگو، پلیکان خاکستری، آنقوت، تنجه، اردک تاجدار، اردک بلوطی درنای طناز، آهو و غیره جزو گونه های حمایت شده ملی و گاه بین المللی و تعدادی از گونه ها مانند غاز پیشانی سفید جزو گونه های در معرض خطر انقراض به شمار می روند.

پیش از این طی یک سال گذشته چند باغ پرندگان غیرمجاز در شهرستان اسلامشهر، شاندیز مشهد و شهرستان شفت در استان گیلان شناسایی و گونه های موجود در آنها توقیف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

پست بعدی

۸۰ درصد تالاب‌ها به کانون گرد و غبار تبدیل می‌شود

ج تیر ۵ , ۱۳۹۴
مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: در صورت عدم تامین حقابه تالاب‌ها و برنامه‌ریزی صحیح مدیریتی برای احیای تالاب‌های کشور، خطر تبدیل شدن ۸۰ درصد از ۲۵۰ تالاب به کانون گرد و غبار، کشور را تهدید می‌کند. به گزارش ایرنا، حسن سلیمانی روزبهانی گفت: اکنون ۸۰ درصد تالاب‌های کشور […]