آثار مخرب امواج رادیویی بر سلامتی

این امواج، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند.  استفاده مداوم و طولانی مدت و یا قرار دادن آن در کنار قفسه سینه و یا جیب پیراهن موجب مشکلات قلبی می شود و طبق تحقیقات دانشمندان، قرار گرفتن موبایل در فاصله ۵ تا ۱۰ سانتی متری قلب باعث تاثیر امواج الکترومغناطیسی موبایل بر پالس های الکتریکی تولید شده توسط سلول های ضربان ساز قلب می شود و ضربان قلب نامنظم می شود. از طرفی اثر امواج الکترومغناطیسی روی بسیاری از قسمت های بدن از جمله چشم مانند سفیده تخم مرغ در مقابل گرما است که سفت می شود و ناراحتی آب مروارید را به دنبال دارد. در عین حال، تاثیر زیاد امواج روی غشای سلول های وابسته به دستگاه گردش خون و سیستم عصبی موجب آسیب رسیدن به آنها می شود و این سلول ها نمی توانند فعالیت طبیعی خود را انجام دهند.

 ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن نیز از جمله تاثیرات مخرب امواج موبایل است زیرا سلول های بدن در گستره ۱۰ تا هزار هرتز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند اما اکثر موبایل ها در گستره ۲۷۰ تا هزار و ۸۰۰ هرتز ارتباط برقرار می کند وگستره امواج الکترومغناطیسی موبایل با سیستم ارتباط بین سلول هم پوشانی دارد و این موضوع موجب ایجاد اختلال و ضعف در سیستم دفاعی بدن به علت از بین رفتن یا به هم خوردن گلبول های قرمزخون می شود. حتی به اعتقاد بسیاری از محققان، ایجاد تومورهای مغزی و افزایش فشارخون و اختلال در کارکرد غده تیرویید و افزایش دمای بدن از جمله تاثیرات این امواج است.

 تحقیقات زیادی در جهان انجام شده که اثرات خطرناک امواج مختلف رادیویی یا راداری و الکترومغناطیس برسلامت انسان را اثبات می کند.  امواج منتشر شده در فضا به دو دسته الکترومغناطیس و مایکروویو یا امواج راداری تقسیم می شوند. در این میان امواج مغناطیس میدان الکتریکی ایجاد می کند که گاهی تا شعاع ۱۰۰ متری آن هم نمی توان زندگی کرد و تاثیرات مخربی بر گلبول های قرمز و رگ های خونی دارد و به اثرات منفی خونی و متابولیک شدید در دراز مدت منجر می شود.

 حریم ایمن امواج مغناطیس مثل سیم های فشار قوی برق باید رعایت شود و کسانی که در نزدیکی این امواج زندگی می کنند و حریم ایمنی را رعایت نمی کنند دچار اختلالات خونی شدید می شوند که یکی از دانشجویان من در تحقیقاتی روی خانواده ای که در معرض این امواج بود این فرضیه را به اثبات رساند.

 اصولاً آنتن های تلفن همراه و دکل های مخابراتی و نیز تشعشعات ناشی از دکل های برق فشار قوی هر یک به نوبه خود اثر گذاری خفیف تا شدیدی روی افراد دارند. به عنوان نمونه در مورد دکل های برق فشار قوی طیف های مختلف امواج الکترومغناطیسی، میدان های مغناطیسی ایجاد می کنند و افرادی که در حوزه این میدان ها قرار می گیرند تحت تاثیر آثار سوء این امواج واقع می شوند. تاثیر این امواج روی کودکان می تواند باعث بروز برخی از انواع سرطان ها شود. در افراد بالغ نیز موضوع در مواردی باعث بروز مخاطرات و بیماری ها در سیستم های عصبی، قلب و عروق و دستگاه گوارش می شود و در مواردی نیز باعث ایجاد سرطان خون در این افراد شده است.

 دکل ها تا شعاع های معینی دورتر از مناطق مسکونی نصب شوند و چنانچه این آنتن ها یادکل ها در مناطق مسکونی نصب شده اند حتماً باید جابه جا شوند زیرا زندگی طولانی مدت افراد به خصوص کودکان در مجاورت این دکل ها بسیار خطرناک است.

منبع:نشریه سلامت،ش ۲۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

پست بعدی

آفتاب و و یتامین D

ش خرداد ۳۰ , ۱۳۹۴
 گرچه این روزها سخن گفتن از مضرات نور خورشید و نقل هر محفلی شده و توصیه های اکید می شود که نباید در تابش آفتاب قرار گرفت، اما باید در نظر داشت که هرگونه افراط در عمل به این توصیه ها، خساراتی در پی دارد و گاه موجب پدید آمدن […]
ویتامین د