امسال مالیات سبز از صنایع اخذ می‌شود

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت:‌ کاهش آلودگی هوا اولویت اول سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۹۲ است که به همین منظور بهبود و اصلاح محصولات صنعتی، کیفیت سوخت و بهینه سازی مصرف انرژی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
علی محمد شاعری در گفت و گو با ایسنا،‌ افزود: اولویت دوم سازمان در سال جدید حفاظت از کیفیت در تامین آب سالم برای شهروندان است که به همین منظور استانداردها را تعریف و به سازمان‌های مختلف ابلاغ کرده‌ایم و امیدواریم که در سال جدید آب سالم و با کیفیت بهتر از سال ۹۱ در اختیار مردم قرار گیرد.
وی ادامه داد:‌ همچنین در دوم اردیبهشت سال ۹۲، روز زمین پاک، برای اولین بار جشن دفع بهداشتی ۱۰۰ درصدی تمام زباله‌های خانگی کلان شهرها را برگزار می‌کنیم که در پی آن زباله‌های هشت کلانشهر تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، اراک، ‌اهواز و البرز مجهز به سیستم دفع بهداشت زباله‌ها می شوند.
شاعری با بیان اینکه برنامه مدیریت سبز از سال ۹۲ در تمام دستگاه‌های کشور به اجرا در می‌آید، افزود: علاوه بر ابلاغ آیین‌نامه مدیریت سبز به همه دستگاه‌ها، کارگروه‌های مختلفی در استانداری‌ها تشکیل شده که بخش‌های مختلف صنعت، انرژی، توسعه کشاورزی، خدمات و تمامی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی را در بر می‌گیرد.
قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: همچنین در سال ۹۲ بحث «مالیات سبز» را با جدیت پیگیری خواهیم کرد که بر اساس آن تمام فعالیت‌های اقتصادی، عمرانی، صنعتی، تولیدی و کشاورزی که در طبیعت انجام می‌گیرد، مشمول مالیات سبز می‌شود که این مالیات در جهت بهبود و پایداری محیط زیست هزینه خواهد .
تابناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =

پست بعدی

طلای کثیف مثقالی چند ؟!

س فروردین ۱۳ , ۱۳۹۲
  فکرش را هم نکنید که دوباره تمام تقصیر را متوجه مسئولان کنید هر چند آنها مسئولیت دارند که برای رفع این مشکل چاره‌ای اساسی و عملی بیندیشند، اما پای همه در این بحران گیر است؛ بحرانی که دامنگیر نسل‌های آینده نیز می‌شود. تعجب کردید! کمی به اطراف خود نگاه […]