خاصیت های میوه و گیاه بلادن

گیاه بلادن (Atropea – Belladana) که با نام شابیزک نیز در برخی از کتاب ها و منابع از آن یاد می شود گیاهی است به ارتفاع حدود ۱/۵ متر و دارای ریشه زخیم حنائی رنگ. ساقه آن استوانه ای و برگ های آن بیضوی و منفرد و نوک گلهای آن هم منفرد بوده و رنگ قهوه ای تیره مایل به بنفش دارند. میوه اش به اندازه میوه گیلاس بوده و آبدار است و دارای دانه های کوچک می باشد.

خاصیت های میوه و گیاه بلادن

در تمام اندام های این گیاه بخصوص در میوه دارای آلکالوئیدهای سمی نظیر آتروپین و هیوسیامین می باشد که از نظر مصرف درمانی و داروئی دارای اهمیت فراوان بوده و در زمان های قبل از پیدایش آنتی بیوتیک ها اطباء جهت معالجه بیماری های عفونی و همچنین بعضی از بیماری های سخت علاج از این گیاه استفاده می کرده اند. گیاهی است سمی و افراد عادی حق استفاده از آن را ندارند. زیر نظر پزشک می توان به عنوان داروی ضد تشنج و آرام کننده اعصاب و بازکننده نفس در بیماران مبتلا به آسم و معالجه سیاه سرفه های کهنه و دیر علاج و معالجه خواب ادراری از برگ های این گیاه استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 1 =

پست بعدی

روش تشخیص روغن زیتون طبیعی؛ تقلبی نخرید!

ج خرداد ۸ , ۱۳۹۴
روغن زیتون طبیعی یکی از روغن های پر طرفدار با ارزش غذایی بسیار بالا می باشد که همین امر بسیاری از شیادان را به فکر فروش نوع تقلبی اش می اندازد .اما چگونه می توان روغن زیتون طبیعی را از نوع تقلبی آن تشخیص داد؟ تائید اصالت روغن زیتون از […]
بهترین روغن سرخ کردنی