انتشار مواد حشره کش با اصلاح ژنتیک محصولات کشاورزی

محققان “انستیتو کری مربوط به مطالعات اکوسیستم” در نیویورک، آمریکا در تعداد چشمگیری از  ۲۱۷جویباری که در ناحیۀ ذرت کاری شدۀ “میدوست” آمریکا مورد آزمایش قرار گرفته بودند، نوعی پروتئین با خواص حشره کشی کشف کردند.

ذرت اصلاح شدۀ ژنتیکی حاوی یک ژن متعلق به باکتری خاصی است که به گیاه تزریق می شود و آن را برای نوعی سوسک ذرت خوار سمی می کند. این ژن، پروتئین حشره کشی را تولید می کند که دانشمندان در یک چهارم از نواحی آزمایش شده، پیدا کرده اند.  پس از برداشت ذرت، ساقه ها در مزارع به جا می مانند و مواد گیاهی در حال تجزیه به داخل نهرها راه می یابند.

سخنگوی این مطالعه و زیست شناس محیط های آبی، خانم دکتر “اما روزی- مارشال” تایید کرد: “فرآورده های جانبی محصولات ذرت میتوانند در کل شبکه ی جویبارها پخش شوند و ترکیبات مربوط به محصولات اصلاح ژنتیکی شده مانند پروتئینهای حشره کش امکان راه یابی به منابع آبی مجاور را دارند.”

محققان دیگر خاطر نشان کرده اند که هرزآب محلی سرانجام به مناطقی مانند  “گریت لیکز” و رودخانه “می سی سی پی” می رسد که اثرات گسترده تری پیدا میکنند و سپس وارد دریا می شود.           

مواد غذایی تغییر یافته ژنتیکی برای سلامتی انسان ها و حیوانات مناسب نیستند.

ما به آنها نیازی نداریم. اگر ما پرورش حیوانات را نداشته باشیم، به اندازه کافی غذا، غذای اضافی برای همه داریم و آنگاه برای یک میلیارد انسان دیگر که روی زمین گرسنه هستند نیز غذا باقی خواهد ماند

هرچه بیشتر از مواد شیمیایی و حشره کش ها استفاده کنیم، وضعیت خاک بدتر خواهد شد. مسئله این است. و هرچه بیشتر استفاده کنیم، سلامت ما بیشتر در معرض خطر خواهد بود و رودها و اقیانوس های بیشتری از اکسیژن تهی خواهند شد، مناطق مرده بیشتری بوجود خواهند آمد و ما مواد غذایی کمتری خواهیم داشت و طول عمرمان کوتاه تر خواهد شد. لذا، هرچه بیشتر از روشهای کشاورزی طبیعی ارگانیکاستفاده کنیم مواد غذایی  بیشتری خواهیم داشت، سالمتر خواهیم شد و خاک نیز حاصلخیز تر خواهد شد. و بعد از آن، خاک مجددا احیا خواهد شد و آنگاه بیشتر و بیشتر  فراوانی مواد غذایی خواهیم داشت.  لذا، کشاورزی ارگانیک وگان برای همه چیز مفید است و برای ما خوب است و برای کشاورزان خوب است تا یک  شغل جدید داشته باشند، مفید برای سلامتی ما،  مفید برای سیاره ما.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

پست بعدی

دامداری غیر حرفه ای دشمنی با طبیعت ایران

ج خرداد ۸ , ۱۳۹۴
معاون مناطق مرطوب و نیمه‌مرطوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خسارت ناشی از وجود  ۳میلیون و ۸۰ هزار واحد دامی در جنگل‌های شمال را سالانه ۳۲۰ میلیارد توماناعلام کرد و افزود: این درحالی است که درآمد این دام ‌ها، سالانه ۳۱میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. در منطقه […]
کودهای شیمیایی-وگان ارگانیک-جنگلزدایی