تغییر شرایط اقلیمی عامل مرگ خرس های قطبی

ویدئوی جدید گرفته شده در خلیج هادسون، کانادا یک خرس قطبی مادر و دو توله وی را در حال جستجوی غذا نشان می داد که مشاهده شد یکی از توله ها دچار غش شد و متاسفانه هر دو ظرف دو روز فیلمبرداری جان سپردند. تصور می شود گرمایش جهانی علت این و سایر تلفات خرسهای قطبی باشد زیرا ذوب فزاینده ی یخ آبهای قطب شمال هم از فضا و هم از زمان استراحت و تغذیه ی خرسها می کاهد. 

مشخص شده تغییرات اقلیمی صرفاً در غرب خلیج هادسون سبب شد یخها سه هفته زودتر از ۳۰ سال گذشته ذوب شوند و این درحالیست که انجماد نیز اکنون تا چند هفته به تاخیر افتاده. به علاوه مطالعه ی اخیر صندوق جهانی حیات وحش نشان داد که در چند سال گذشته، خرسها و گاهی توله های شان بخاطر ذوب زیستگاههای یخی شان ناچار شده اند مسافتی بالغ بر ۶۵۰ کیلومتر را شنا کنند. به خصوص بچه خرسها در معرض خطرند زیرا هنوز توانایی سازگاری با سرما را ندارند. در واقع بین سالهای ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۴ جمعیت خرسهای قطبی در ناحیه ی خلیج هادسون تا % ۲۲ کاهش یافت و دولت آمریکا پیش بینی می کند که آنها تا سال ۲۰۵۰ در برخی نواحی به طور کامل منقرض شوند.

“کسی سیگل”، مدیر “مرکز گروه تحقیقاتی آمریکا ویژه ی تنوع زیستی” گفت، “گرمایش جهانی بحرانی نیست که  چند دهه با ما فاصله داشته باشد. آن هم اکنون وجود دارد. حقیقت غم انگیز این است که خرسهای قطبی اکنون هنگامی که گرمایش جهانی قطب شمال را ذوب میکند از گرسنگی می میرند.”    

بعقیده دانشمندان متخصص، درجه حرارت جوی بقدری بطور صعودی در حال افزایش است که وقت زیادی برای تغییر برایمان نمانده است. ما بایدمصرف گوشت و پرورش احشام را متوقف کنیم. بخش اعظم گازهای گلخانه ای از حیوانات آزاد می شود، از ضایعات آنها، از فاضلاب دامداری ها و فعالیتهایی که به این صنعت عظیم که بعنوان علت اصلی گرمایش جهانی شناخته شده، مرتبط است. شناخته شده، مرتبط است.  

آلایندگی های مضر این مراکز پرورش حیوانات باعث می شود که درجه حرارت جوی در سراسر دنیا گرمتر شود، بخصوص در قطب شمال. اثرات مخرب آن بقدری است که از حساب خارج است. آنها شامل ایجاد اختلال در الگوهای مهاجرتی پرندگان، بیخانمان شدن حیوانات قطب شمال، از قبیل فوک ها و  پنگوئن ها و خرسهای قطبی است، چون یخ تقریباً از بین رفته است. لطفاً، همه گیاهخوار باشید و بجای دامپروری به کشاورزی ارگانیک روی آورید، آنگاه می توانیم بعداً وقتی که سیاره را از روند نابودی بخاطر گرمایش جهانی نجات دادیم، به فن آوری زیست سازگار روی آوریم. زیرا اکنون فرصت کمی داریم و اجرای گستردۀ فن آوری زیست پایدار، زمان بر و پر هزینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − نه =

پست بعدی

سفر های آب زیر زمینی در جهان به سرعت رو به اتمام است

ج خرداد ۸ , ۱۳۹۴
مطالعۀ جدیدی از هلند بر وضعیت اضطراری آب به عنوان مسئله ای جهانی تاکید می ورزد. پروفسور “مارک بیرکنز”  و تیم دانشگاه “اوترشت” آبهای زیرزمینی را به عنوان منبع ارزیابی کردند و دریافتند که سرعت کاهش آن بین سالهای ۱۹۶۰ تا ۲۰۰۰  دو برابر شده و سفره های آب زیرزمینی […]
مصرف بیشتر-صرفه جویی-آب