نکاتی برای تهویه منزل شما

 از کاربردی ترین و موثر ترین راه ها برای تحقق پایداری و زندگی دوستدار محیط زیست، حتی در یک محیط شهری، تهویه طبیعی می باشد. تهویه طبیعی چیست؟ به عبارت ساده، تهویه طبیعی شیوه ای است که درآن بدون استفاده از دستگاه های تهویه مطبوع و گونه های دیگر تجهیزات مکانیکی به هوای تازه بیرون اجازه داده می شود تا به فضاهای داخلی وارد شود. اصطلاح دیگر مرتبط با تهوبه طبیعی “خنک کردن غیر فعال” می باشد، که به طرح هایی با هدف القاء شرایط راحت در فضای داخلی ساختمان که از تجهیزات پیچیده و یا پیچیده مکانیکی استفاده نمی کنند اشاره داد.

یک نمونه خوب و ساده احداث یک پنجره بزرگ و باز در خانه بجای ترکیب دستگاه های تهویه مطبوع می باشد. در اینجا ده شیوه ساده وجود دارد که می توانید از طریق آن ها از تهویه طبیعی استفاده کنید، صرف نظر از اینکه ساختمان یا خانه شما از قبل ساخته شده یا در مرحله نقشه کشی می باشد. برای خانه هایی که طراحی شده اند:

۱پوشش های روی زمین.

سنگفرش و زمین اطراف ساختمان را با سبزه و یا موادی که جذب حرارت کمتری دارند بپوشانید. برای مثال با انتخاب سبزه، حرارت باقی مانده در زمین بسیار ناچیز است. این امر کمک بسزایی در هدایت هوای خنک به داخل خانه یا ساختمان شما دارد.

۲تپه ها.

تپه ها نمونه های شگفت انگیزی از الهام گرفتن از طبیعت هستند که ایده گردش هوای آن ها از تپه های ایجاد شده توسط حشرات گرفته شده است. آن ها برای اضافه شدن بعنوان بخشی از منزل، باغ و محوطه های فضای سبز جهت کمک به گردش هوا بویژه در ماه های تابستان، بسیار عالی هستند.

grass 3. عناصر آبی.

مانند بسیاری از فضاهای سبز و طراحی های خانه های آسیایی، آب عامل بسیار مهمی می باشد. فواره ها، حوض ها یا استخرهای شنا می توانند بعنوان فضاهای انتقالی عمل کنند که هوا قبل از ورود به فضای داخل در آن ها بطور طبیعی خنک می شود.

۴ مبلمان هایی از جنس نی سبد بافی یا بامبو.

این مواد قادر هستند تا به سبب ساختار توخالی و نگهداری کمتر حرارت، جریان هوای خوب را بهبود بخشند. نی سبد بافی و بامبو برای فضای بیرون ایده ال هستند اما در فضای داخل نیز عالی عمل می کنند.

Wicker or bamboo furnishings 5. باز کردن مکرر پنجره ها.

این کار ممکن است بسیار ساده بنظر برسد، اما بسیاری از مردم به دلایل مختلف، از سرو صدا گرفته تا گرد و غبار و دغدغه های ایمنی، به ندرت پنجره ها را در خانه شان باز می کنند. این کار، نیاز به پنکه های برقی یا سیستم های خنک کننده دیگر را در جاییکه شما زندگی می کنید کاهش می دهد و همچنین هوای تازه نیز می تواند کیفیت هوای داخل را بهبود ببخشد. برای خانه های جدید:

۱ارتفاع پنجره.

نصب پنجره هایی که حداقل ۱۱۰ سانتی متر ارتفاع دارند به جابجایی هوای داخل و نیز کاهش حرارت جمع شده رو سقف ها کمک می کنند.

۲ منحرف کننده های جریان هوا یا باد.

این ابزارها می توانند حتی به شکل افقی یا عمودی قرار بگیرند تا جریان هوا را هدایت نمایند و می توانند به شکل گنبد، بادگیر یا سراشیبی پشت بام نصب شوند و باید در ارتفاع بالا قرار بگیرند تا جریان هوا را هدایت کنند.

house-ventilationhouse-ventilation-systems 3. پنجره های سقفی

پنجره های سقفی نه تنها نوردهی طبیعی را تامین می کنند بلکه می توانند جابجایی هوا را بهبود ببخشند. از آنجاییکه مشخص شده هوای گرم رو به بالا حرکت می کند، یک پنجره سقفی قادر است تا بعنوان یک مجرا و یک فضا برای جمع آوری هوای گرم عمل کند.

eichler atrium photo 4. جهتگیری پنجره ها.

برای تهویه مطلوب و متقابل، پنجره ها باید در بخش های شمالی و جنوبی قرار بگیرند، مگر اینکه از ایجاد یک نمای زیبا جلوگیری کنند. این کار بویژه در ماه های تابستان، باد شمالی را تقویت می کند و جریان خوبی از هوا را به درون فضای داخلی وارد می کند.

۵ فضاهای انتقالی.

ایجاد حیاط ها، بالکن ها، حیاط میان ساختمان و فضا های باز دیگر که جریان هوا را تقویت می کنند. home atriums مزایای تهویه طبیعی قانع کننده هستند. هزینه های انرژی بطور چشمگیری کاهش یافته، کیفیت هوا بهبود می یابد و مواد شیمیایی منتشر شده در هوا توسط دستگاه های تهویه مطبوع یا دستگاه های مکانیکی دیگر به حداقل می رسند. روی هم رفته، استفاده از تهویه طبیعی در خانه می تواند تاثیر مثبت بسیار زیادی روی ساکنین، خود ساختمان و محیط زیست داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 4 =

پست بعدی

کاربردهای نور خورشید

س خرداد ۵ , ۱۳۹۴
برزیل قرار است که نیروی برق چند ورزشگاه را از سلولهای خورشیدی تامین کند. (متعجب نشوید چرا که برزیل قصد دارد در این انرژی های تجدید پذیر و پایدار پیش قدم باشد.) تمامی این استادیومها که برای این رویداد طراحی می شوند احتمال می رود که کمترین استانداردهای انرژی پایدار […]
خورشید-کاربردهای نور-پنجره هوشمند