مرگ ماهیان جزیره کیش و علت نامعلوم آن!

مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان محیط‌زیست با انتقاد از اینکه محیط‌ زیست در جزیره کیش اداره کل ندارد، گفت: هنوز علت مرگ هزاران قطعه ماهی طی روزهای گذشته در این جزیره مشخص نشده است.

داوود میرشکار در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با وجود اینکه حدود ۱۰ سال قبل محیط‌ زیست هرمزگان مبلغی را بابت دریافت قطعه زمینی جهت راه‌اندازی اداره محیط‌ زیست در منطقه آزاد کیش پرداخت کرده، اما هنوز اداره کل در منطقه آزاد کیش مستقر نشده است.

به گفته وی، بنابراین اطلاعاتی که در خصوص مسائل و مشکلات زیست محیطی این منطقه داریم، همه بر مبنای داده‌های منطقه آزاد کیش است و محیط زیست‌ خود نمی‌تواند آنها را بررسی کند.

مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان محیط‌ زیست تصریح کرد: در مورد مرگ هزاران قطعه ماهی که روزهای گذشته در منطقه آزاد کیش تلف شده‌اند، هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و هر آنچه که می‌دانیم بر اساس داده‌های منطقه آزاد کیش است.

میرشکار اظهار داشت: اما آنچه که مشخص است، این ماهیان تعدادی از ماهیان ریز سطح‌زی بوده‌اند که عوامل مختلفی می‌تواند موجب مرگ و میر آنها شده باشد.

وی افزود: احتمال اینکه این ماهیان بر اساس تجمع عروس‌های دریایی در این منطقه تلف شده باشند، بسیار ضعیف است.

مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان محیط‌زیست یادآور شد: بروز کشندسرخ در حوالی این منطقه و یا ریختن ماهیان فاسد شده توسط شناورهای شیلاتی و همچنین آلودگی‌های نفتی از مواردی است که به احتمال زیاد ممکن است باعث تلف شدن این ماهیان شده باشند.

میرشکار در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود تاکنون در این منطقه چنین موردی پیش نیامده است، تاکید کرد: تاکنون مرگ و میر ماهیان در این منطقه توسط محیط‌ زیست نیز رصد نشده اما بعد از این به دلیل رعایت نشدن مبانی توسعه پایدار، در این منطقه شاهد فجایع بسیار بدتر از این در محیط‌ زیست دریایی خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه مسئولان دستگاه ها تصور نادرستی از اقتصاد مقاومتی دارند و تنها با فشار آوردن به محیط‌ زیست و در مناطق ساحلی به محیط‌ زیست دریایی، سعی بر اجرای اقتصاد مقاومتی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

پست بعدی

ده رفتاری که محیط زیست را تخریب می کند!

س خرداد ۵ , ۱۳۹۴
عده ای معتقدند که ۲۱ روز طول می کشد تا هر عادتی شکل بگیرد. همه ما عادتهای روزانه ای داریم که به آرامی محیط زیست را از بین می برد. در این لیست ده عادت عنوان شده است که به راحتی می توانیم آنها را تغییر دهیم تا تأثیرات مخربمان […]
تخریب محیط زیست-عادت های غلط-باورهای نادرست