میدان جهاد خاموش می‌شود

ساعت زمین، چراغ نقاط شاخص شهرهای جهان با هدف کاهش مصرف انرژی به مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و جلوگیری از گرمایش زمین، میدان جهاد به همت جمعیت کویر سبز و خاموش می‌شود.ساعت زمین 94

در طرح ساعت زمین، چراغ نقاط شاخص شهرهای جهان با هدف کاهش مصرف انرژی به مدت یک ساعت از ۲۰: ۳۰ تا ۲۱: ۳۰ خاموش می‌شود. امسال ۱۴ کلانشهر و چندین شهر ایران به طرح ساعت زمین می‌پیوندند و در ۸ فروردین ماه به مدت یک ساعت بنای شاخص شهر خود را خاموش می‌کنند.

تهران، اراک، ارومیه، اصفهان، اهواز، تبریز، رشت، زاهدان، شیراز، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، مشهد، همدان امسال در این طرح شرکت می‌کنند که در کاشان نیز در میدان جهاد خاموش می‌شود.
گفتنی است طرح ساعت زمین برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ در کشور استرالیا و توسط صندوق جهانی حیات وحش به اجرا در آمد و در مدت کوتاهی مورد استقبال مردم جهان قرار گرفت به طوری که هم اکنون بیش از ۷ هزار شهر در جهان در این طرح شرکت می‌کنند.

لازم به ذکر است که جمعیت کویر سبز سال گذشته نیز این برنامه را در میدان جهاد، باغ فین و شهرزیرزمینی نوش آباد با همکاری مسئولان مربوط اجرا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

پست بعدی

سربازان دفاع از میراث طبیعی مردم ایران باشیم

ش فروردین ۱ , ۱۳۹۴
جنگل های ایران به ویژه جنگل های هیرکانی درشمال کشور با قدمتی میلیون ها ساله امروز در دستان ما است و چاره ای جز این نداریم که سربازان دفاع از میراث طبیعی مردم ایران و حفاظت از آن برای آیندگان باشیم. جنگل های شمال کشور که به جنگل های ناحیه […]
جنگل