شیوه ناصحیح بهره برداری از معادن در اطراف کاشان خسارت بار است

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان در برنامه زنده تلویزیونی ( سرزمین ما ) مطرح کرد:
کاشان نیوزمهدی سلطانی راد – مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان گفت : شیوه ناصحیح بهره برداری از معادن اطراف کاشان بخصوص در حاشیه مناطق روستائی برای رشد محصولات کشاورزی و همچنین سلامت روستانشینان زیانبار است . 
خسرو اعتماد با اعلام این مطلب در برنامه زنده تلویزیونی (سرزمین ما) از شبکه اول سیما افزود :مسؤلین وزارت صنایع و همچنین سازمان محیط زیست باید با تدوین قوانینی که بهره برداران از معادن را ملزم به استفاده از راه های کم ضرر کشف ، استخراج و بهره برداری می کند مانع از آسیب رسیدن و تخریب عرصه پیرامونی معادن بخصوص در کاشان بزرگ شوند . خسرو اعتماد
مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان با تأکید بر اینکه شیوه بهره برداری از معادن باید اصولی باشد اضافه کرد : متأسفانه برخی از معادن در حومه کاشان با برخی از روستاهای این شهرستان که دارای اراضی کشاورزی هستند فاصله کوتاهی دارند و به عنوان مثال خاک آهک حاصل از بهره برداری از این معادن برای محصولات کشاورزی و هم سلامتی روستانشینان بسیار زیان بار است .
خسرو اعتماد خاطرنشان کرد : امروزه در کشورهای پیشرفته بهره برداری از معادن با کمترین زیان دهی برای عرصه آنها ، صورت می گیرد و بعنوان مثال بهره برداری از معادن بدون کمترین آلایندگی در درون آنها انجام می شود و نه بیرون. از طرفی خاک حاصل از بهره برداری معدن را در کنار همان معدن دپو می کنند تا حتی به جنگل های اطراف نیز صدمه ای نرسد ، این در حالی است که اگر اداره منابع طبیعی و سازمان محیط زیست سری به محدوده اکتشاف و استخراج معادن در اطراف کاشان بزنند متوجه مناظری نازیبا همچون رهاشدگی محل این عملیات پس از اتمام کار می شوند .
گفتنی است مدیر سابق باغ های جهانی ایران نیز هفته گذشته شیوه غلط سنگ بری از دل کوه های اطراف کاشان بخصوص در حاشیه روستاهای دارای جاذبه گردشگری طبیعی را به ضرر صنعت گردشگری کاشان دانسته بود چون دیدن این صحنه های نازیبا برای گردشگران خارجی به نوعی ضدتبلیغ برای گردشگری منطقه کاشان بزرگ محسوب میشود .
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − ده =

پست بعدی

آموزش زیست محیطی در مدارس

چ بهمن ۱ , ۱۳۹۳
جمعیت کویر سبز کاشان – کاشان نیوز – به مناسبت روز هوای پاک فعالین جمعیت کویر سبز به مناسبت هفته هوای پاک در مدارس ابتدایی و دبیرستان شهرستان به آموزش نگه داری از محیط زیست و به خصوص راههای ایجاد هوای پاک پرداختند. در این طرح که با هدف آموزش […]