پرتقالها ومرغهای آلوده، قتل عام خاموش هزاران ایرانی

در حالیکه سلامت میلیونها ایرانی بدلیل توزیع میوه ها ومواد غذایی فاقد استانداردهای بین المللی در خطر است، وزارت بهداشت وسازمان استاندارد ایران کوچکترین حساسیتی به موضوع نشان نمی دهند

 اکثر شهروندان ایرانی در ماههای اخیر از قیمت پایین واندازه بزرگ پرتقالهای مشهور به تامسون شمال تعجب کرده اند. این پرتقالها که در زمستان گذشته با قیمت حدود ۱۱۰ تا ۱۳۰۰ تومان در میادین میوه وتره بار شهرداری توزیع شده اند ودر نوروز نیز با قیمت ۱۵۰۰ تومان بعنوان میوه نوروزی توزیع می شوند از ظاهری غیرطبیعی برخورداند وبزرگی فراتر از اندازه یک پرتقال طبیعی دارند.

اندازه وزون این پرتقالها بیشتر شبیه طالبی است وبسیاری از آنها بجای وزن حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم یک پرتقال استاندار بین نیم یا یک ونیم کیلو وزن دارند.
قیمت پایین وزن بالای این پرتقالها موجب  تعجب مردم شده است اما بدلیل گرانی سایر اجناس وارزانی نسبی میوه بازار خرید این پرتقالها در ماههای اخیر بسیار داغ بوده است و اقشار متوسط به پایین بخش مهم میوه مصرفی خود را این پرتقالها قرار داده اند.

در حالیکه گفته می شود پایین بودن قیمت این پرتقالها بدلیل برگشت خوردن آن از صادرات به کشورهای عربی است چرا که بدلیل مصرف غیرمجاز کود ومواد شیمایی بیش از اندازه ، این پرتقالها برای سلامتی زیان آورند و پس از عدم امکان صادرات آنها بازرگانان برای جلوگیری از فاسد شدن و دور ریخته شدن آنها، تصمیم به توزیع این پرتقالها در داخل کشور با قیمت ارزان تر گرفته اند وتنها چیزی که در این میان اهیمت ندارد سلامتی مردم است.

در مورد مرغ نیز شاهد شرایط مشابهی هستیم، مصرف بیش از حد استاندارد داروهای شیمایی وهورمونها برای پروارتر کردن جوجه در مراغداری های کشور موجب شده است تا گوشتهای مرغ تولید داخل کیفیت وسلامتی مورد نیاز خود را از دست بدهد ومصرف آن پیامدهای منفی برای سلامتی مردم داشته باشد.

گفته می شود یکی از دلایل افزایش تصاعدی وغیرطبیعی نرخ سرطان در ایران عدم استاندارد بودن مواد غذایی واستفاده بیش از حد از داروهای شیمایی است.

این داروها موجب تشدید مبتلا شدن شهروندان ایرانی به بیماری سرطان می شود که در شرایط تحریم معالجه آن نیز بسیار دشوار است ودر اکثر موارد به مرگ خاموش شهروندان ایرانی منجر می شود.
هم اکنون سالانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار ایرانی به سرطان مبتلا می شوند که بیش از ۴۰ هزار نفر نیز بر اثر سرطان فوت می کنند.

سن مبتلا شدن به سرطان در ایران بشدت رو به کاهش است ودر میان انواع سرطان سرطان معده کشنده ترین نوع سرطان در ایران محسوب می گردد که مواد غذایی ناسالم بویژه دارای مواد شیمایی غیرمجاز از عوامل اصلی آن محسوب می گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 2 =

پست بعدی

پایان ناگوار نخستین پایش جمعیت یوزپلنگ آسیایی فقط ۲۰ یوزپلنگ در یک سال گذشته در کشور شناسایی شد

پ فروردین ۸ , ۱۳۹۲
سبزپرس- گروه محیط زیست طبیعی : فاز نخست برنامه پایش جمعیت یوزپلنگ آسیایی پس از یک سال به پایان رسید و در جریان این پروژه تنها ۲۰ قلاده یوزپلنگ در کشور شناسایی شد. به گزارش سبزپرس به نقل از مهر ، برآوردی واقعی از جمعیت یوزپلنگ آسیایی ضرورتی بود که […]