شناسایی نقاط حادثه خیز جاده ای حیات وحش

مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به تلف شدن دو قلاده یوزپلنگ آسیایی طی هفته گذشته گفت: پنج نقطه حادثه خیز حوادث جاده ای حیات وحش به منظور رفع نواقص و انجام اقدامات پیشگیرانه به وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

جمعیت کویر سبز : به نقل از پرتال سازمان محیط زیست : سید مجید خرازیان مقدم مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش با اشاره به تلف شدن دو قلاده یوزپلنگ آسیایی طی هفته گذشته در استان سمنان، گفت: به منظور پیگیری این سوانح جلسه فوق العاده کارگروه حوادث جاده ای حیات وحش با حضور نمایندگان وزارت راه و شهر سازی و ادارات کل حفاظت محیط زیست برگزار شد.

وی ادامه داد: طی بحث و بررسی مشکلات و موانع موجود و اینکه تلف شدن دو قلاده یوز طی چند روز گذشته در اثر حوادث جاده های در یک محدوده مشخص غیر قابل قبول بوده، تصمیم بر آن شد مختصات پنج نقطه از محدوده های حادثه خیز مشخص شود.

خرازیان مقدم تصریح کرد: این پنج نقطه که شامل چهار نقطه در جاده یزد- کرمان و یک نقطه در منطقه توران در مسیر شاهرود- سبزوار است با ذکر مشخصات کامل و پیشنهادات لازم جهت انجام اقدامات پیشگیرانه به وزارت راه و شهر سازی اعلام شد.

مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، اضافه کرد: مقرر گردید وزارت راه و شهر سازی طی بررسی های کارشناسی، نظرات و پیشنهادات لازم جهت اجرایی نمودن راه های جلوگیری از اینگونه حوادث را حداکثر تا زمان برگزاری جلسه آتی کارگروه اعلام نماید.

خرازیان با اشاره به دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه افزود: مقرر گردید، نظر به اینکه شورای ایمنی و ترافیک در کلیه استان ها با محوریت استانداری هر استان فعال است، سازمان حفاظت محیط زیست از وزارت کشور درخواست نماید تا نماینده ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها نیز در شورای مذکور حضور داشته و بتوانند نقاط حادثه خیز مد نظر سازمان را معرفی کنند.

وی خاطر نشان کرد : در همین راستا از وزارت راه و شهر سازی خواسته شد تا بر اساس اولویت های تعیین شده از طرف سازمان حفاظت محیط زیست و در حد امکان، نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه در نقاط مذکور اقدامات لازم را بعمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یک =

پست بعدی

تیلاپیا در آبهای آزاد خوزستان و درحال گسترش

پ دی ۱۱ , ۱۳۹۳
تیلاپیا در آبهای آزاد خوزستان و درحال گسترش جمعیت کویر سبز کاشان به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: متأسفانه علیرغم حساسیت منابع آبی خوزستان اخیرا گونه و یا گونه هایی از آبزیان مهاجم و غیربومی با نام عمومی «تیلاپیا» وارد این منابع شده […]
تیلاپیا