بازدید ابتکار و نعمت زاده از کارخانه تولید باطری های لیتیومی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح پنجشنبه از نخستین کارخانه تولید باطری های لیتیومی بازدید کردند.

در این بازدید معصومه ابتکار با اشاره به اینکه این محل قبلاً دارای آلایندگی بود که هم اکنون پاک شده است گفت : مهم است که بتوانیم به سمت انرژی های پاک برویم و تلاش کنیم که خودروهایی که خروجی آلایندگی نداشته باشند تولید کنیم.

معاون رییس جمهور افزود : تولیدات این کارخانه با فناوری داخلی انجام می شود و خوشبختانه هم اکنون به تولید انبوه رسیده که محصولات آن برای استفاده در خودروها و موتورسیکلتهای برقی است.

ابتکار خاطرنشان کرد: دولت حمایت های ویژه ای از خودروهای هیبریدی و برقی و موتورسیکلت های برقی خواهد داشت و دولت برای به صرفه بودن آن با هدف استفاده مردم اقدام خواهد کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود : هر چه در زمینه محیط زیست سرمایه گذاری کنیم در حقیقت در هزینه های بخش درمان کاهش خواهیم داشت.

بنا بر این گزارش، وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز در بازدید از کارخانه تولید باطری های لیتیومی گفت : خوشحالم از اینکه نتیجه کارهای پژوهشی و تولید انبوه را در این کارخانه می بینم.

نعمت زاده با اشاره به اینکه طبیعی است که بخشی از مواد اولیه این کارخانه وارداتی است افزود: یکی از اهداف دولت گام برداشتن به سمت کاهش آلایندگی ها مخصوصاً در شهرهای بزرگ است.

وی گفت : در همین خصوص در مقررات صادرات و واردات امسال در دولت تصویب کردیم که تعرفه ساخت و واردات خودروهای برقی و هیبریدی تقریباً صفر شد یعنی ۴ % که دریافت می شود مربوط به مالیات همه کالاهاست .

وزیر صنعت افزود : البته این مشوق کفایت نمی کند و دو هفته پیش بسته حمایتی برای تشویق تولید کنندگان و مصرف کنندگان خودروهای برقی وهیبریدی (دوستدار محیط زیست که آلایندگی کمتری دارد) برای تصویب به هیات دولت ارایه شد.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: با شهرداری هم صحبت شد و قرار است شهرداری هزینه یک باطری موتورسیکلتهای پاک را تقبل کند و این باطری برای چندسال قابل استفاده خواهد بود.

وی گفت : البته هزینه استفاده از این نوع وسایل پاک در ابتدا کمی بالاست اما در طولانی مدت به علت کاهش مصرف سوخت به نفع مصرف کننده و در نهایت کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 9 =

پست بعدی

نهایی شدن نخستین منشور مدارس زیست محیطی

ج آبان ۳۰ , ۱۳۹۳
مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بزودی منشور مدارس زیست محیطی پس از موافقت وزارت آموزش و پرورش نهایی می شود. به گزارش سرویس “محیط زیست” ایسنا، محمد درویش در هشتمین نشست مشورتی مدارس محیط زیستی با بیان اینکه پیش نویس منشور مدارس […]
محمد درویش