آلودگی هوا مهم‌ترین عامل در بروز سرطان است

آلودگی هوا مهم‌ترین عامل در بروز سرطان است

عضو انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران از آلودگی هوا به عنوان مهم‌ترین عامل در بروز سرطان نام برد.

مصطفی سروی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آلودگی هوا مهم‌ترین عامل سرطان سینه و مثانه در کشور است که برخی از شرایط جوی مانند راکد شدن هوا سبب شدت آن می‌شود.

وی ارثی بودن سرطان را یکی دیگر از عوامل شیوع و گسترش آن دانست و تصریح کرد: با گسترش زندگی ماشینی و کم‌تحرکی، تغییر در رژیم غذایی مردم و آلودگی‌های زیست محیطی شاهد افزایش آمار بیماران سرطانی هستیم.

عضو هیئت امنای موسسه خیریه حضرت قائم(عج) خاطرنشان کرد: شهرستان کاشان نیز با توجه به تأثیرپذیری از جوامع بشری شاهد ابتلای سالیانه ۴۵۰ تا ۶۰۰ نفر به بیماری سرطان است.

وی با اشاره به وجود پزشکان متخصص در کاشان بیان داشت: در بخش نیروی انسانی متخصص تنها ویژه اطفال با کمبود روبرو هستیم که با مشارکت خیرین در تأمین داروهای شیمی درمانی بیماران با مشکلی روبرو نیستیم.

سروی‌زاده از احداث مرکز درمانی تخصصی سرطان در کاشان خبر داد و گفت: درمانگاه آیت‌الله یثربی(ره) در حال احداث است که بخش‌های جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی و براکی‌تراپی در نظر گرفته شده است.

وی وجود بیماران سرطانی زیر یک سال در کاشان را نشان از در معرض خطر بودن تمام شهروندان از سنین مختلف دانست و تصریح کرد: انواع سرطان در سنین مختلفی بروز می‌کند که در حال حاضر یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار بیمار سرطانی در کاشان وجود دارد.

به گفته وی سرطان پوست در کاشان مانند سایر نقاط کشور فراگیر است، اما به دلیل درمان مقطعی و نداشتن عوارض درازمدت، مبتلایان به این بیماری جزء افراد مبتلا به سرطان محسوب نمی‌شوند که با این احتساب سرطان سینه و پروستات و معده بیشترین فراگیری را به خود اختصاص داده است.

منبع : خبرگزاری فارس – کاشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دوازده =

پست بعدی

جنگلی در قلب کویر

س آبان ۲۰ , ۱۳۹۳
آفرینش نقشی سبز در بوم نقاشی طلایی رنگ کویر، هنری است که با همت و تلاش میسر می شود و خلق تصویری زیبا از سرسبزی در قلب کویر کاشان سوسوی امیدی است تا فرزندانمان جنگل را فقط در دفتر نقاشی نبینند. یکی از سیاست های جدی دولت یازدهم ، حمایت […]
جنگلی در قلب کویر