جوسازی نکنید؛ کیفیت هوا را مقایسه کنید

جوسازی نکنید؛ کیفیت هوا را مقایسه کنید

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه عوامل متعددی در کیفیت هوا نقش دارند و بنزین نیز یکی از این عوامل است، گفت: بی انصافی است اگر با جوسازی ، ارتقاء و بهبود کیفیت هوا نسبت به مدت مشابه سال قبل را نادیده بگیریم و از اقدامات مثبت دولت یازدهم و سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه تقدیر نکنیم.

به گزارش پایگاه خبری پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، اسماعیل کهرم مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاد دانشگاه در واکنش به جوسازی های اخیر درباره مصاحبه خود با روزنامه ایران درخصوص آلودگی هوای تهران گفت: آلودگی هوای تهران معلول عوامل مختلف و متعددی است و بنزین تنها یک عنصر موثر در آن است.کهرم افزود: اگرچه توزیع بنزین استاندارد نقشی غیرقابل انکار در کاهش آلودگی هوا ، اما این موضوع به معنای آن نیست که دیگر شاهد آلودگی هوا در تهران نخواهیم بود.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: به همین دلیل در برنامه کاهش آلودگی هوا که اردیبهشت ماه سال جاری به تصویب هیات دولت رسید، برای تک تک عوامل موثر برنامه اجرایی و زمانی تعریف شد.

وی خاطرنشان ساخت: دولت به دلیل تاثیر غیرقابل انکار بنزین بر سلامت مردم و کیفیت هوا، اقدامات اجرایی خود را از اصلاح سوخت توزیعی در کشور آغاز کرد ولی این بدان معنا نیست که نیاز به هیچ اقدام دیگری نیست و از همین رو تمامی دستگاه ها بنابر تکلیف ابلاغی خود در حال انجام سایر بندهای برنامه مصوب کاهش آلودگی هوا هستند.

این استاد دانشگاه عوامل مختلفی همچون وارونگی دما در فصل سرما، ریزگردها، ذرات ریز ناشی از ساخت و سازها، عبور و مرور ناشی از تردد خودروهای فرسوده، عدم توسعه مناسب حمل و نقل عمومی، تردد خودروهای شخصی، خشکسالی و عدم نزولات جوی، همچنین بافت و ساختار محصور تهران که مانع جریان باد در شهر می شود را از دیگر عوامل موثر در آلودگی تهران برشمرد.

وی از سفر اخیر خود به  شهر گلندل در آمریکا گفت و افزود: علی رغم اینکه این شهر از جمله شهرهای پاک ایالات متحده است و از بهترین و استانداردترین سوخت بهره می برد به دلیل سکون هوا و عدم نزولات جوی آنچنان دچار آلودگی هوا شد که علاوه بر تعطیلی مهدکودک ها و مدارس از سالمندان و افراد بیمار خواستند در منازل بمانند.

کهرم ادامه داد: بی انصافی است اگر ارتقاء و بهبود کیفیت هوا نسبت به مدت مشابه سال قبل را نادیده بگیریم و از اقدامات مثبت دولت یازدهم و سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه تقدیر نکنیم.

این فعال محیط زیست خاطر نشان کرد: تحت هر شرایطی سازمان حفاظت محیط زیست بر طبق وظیفه خود به حفظ و حراست از محیط زیست و سلامت مردم می اندیشد و این مهم ترین اولویت کاری در این سازمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یک =

پست بعدی

وب سایتی قدرتمند برای حفظ محیط زیست کشور

چ آبان ۷ , ۱۳۹۳
وب سایتی قدرتمند برای حفظ محیط زیست کشور همراهان و اعضای جمعیت کویر سبز پیشنهادی می شود تا به این پایگاه سر بزنید … تیم ۵۰gr خبر میدهد؛ بعد از مدتها تلاش علمی و فنی برای طراحی وب سایتی در خور محیط زیست ایران در ارتباط با معضل جدی با […]