فاضلابهای صنعتی ، سرعت آبزیان را افزایش داده است

 به نظر میرسد که راه یابی باقی مانده های دارویی تعدیل اضطراب به آبراه ها و محیط زیست ماهیان ، سبب افزایش بی رویه اشتها و سرعت آنها شده است . تغییراتی که میتواند به عواقب جدی زیست محیطی منتهی گردد .        

به گزارش آژانس خبری دامپزشکان ایران زمین ( www.vna.ir ) ، طی سالهای اخیر مصرف و دفع  انواع داروهای آرام بخش با افزایش قابل توجهی همراه بوده است . دفع این مواد به داخل فاضلابها از جمله مواردی بوده است که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته بود . از اینرو ، دانش بشر در مورد اثرات زیست محیطی چنین داروهایی اندک بوده است . این برای نخستین بار است که دانشمندان به بررسی اثرات باقی مانده های دارویی فوق در آبزیان می پردازند .

بر اساس نتایج به دست آمده در این مطالعه ، باقی مانده های دارویی موجود در محیط زیست آبزیان سبب افزایش سرعت حرکت آنها و اشتهای این موجودات به صورت بی رویه شده است . موردی که به طور حتم چرخه های عادی اکوسیستم های آبزیان را تحت تاثیر جدی قرار خواهد داد . راه حل پیشنهادی گروه تحقیقاتی که بر روی این پروژه کار میکنند ، استفاده از سیستمهای تصفیه مناسب ، قبل از ورود آب فاضلاب به اکوسیستمهای آبزیان میباشد .

نتایج کامل این مطالعه در مجله Science قابل دسترس است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

پست بعدی

هرگز به انرژی هسته ای باز نخواهیم گشت

ی فروردین ۴ , ۱۳۹۲
وزیر محیط زیست آلمان با انتقاد از یک مقام عالی‌رتبه اروپایی که نسبت به تعهد برلین به کنار گذاشتن انرژی هسته ای ابراز شک و تردید کرده است، تاکید کرد که کشورش هرگز به انرژی هسته ای باز نخواهد گشت به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیتر اولتمایر، وزیر محیط زیست […]