روز جهانی حیوانات گرامی باد

۱۰۵۲۷۶۸۱_۸۴۲۹۵۶۰۶۲۴۰۵۹۷۰_۱۲۶۷۷۸۰۸۸۸۸۲۵۱۹۰۶۴۸_n

روز جهانی حیوانات (به انگلیسی: World Animal Day) روز جهانی حیوانات در سال ۱۹۳۱ در کنوانسیون زیست شناسان در فلورانس و به منظور شناساندن گونه‌های در خطر انقراض در نظر گرفته شد. چهارم اکتبر به این دلیل برای چنین روزی انتخاب شد که روز عید مقدّس سنت فرانسیس اسیسی قدّیس حامی حیوانات بود.

روز جهانی حیوانات در حال حاضر فراتر از یک جشن مسیحی است و توسط دوستداران حیوانات از همه اعتقادات، ملیت‌ها و نگرش‌ها جشن گرفته می‌شود. در کلیساها و فضاهای عمومی شهرها، مراسم دعا برای حیوانات تدارک دیده می‌شود؛ پناهگاه‌های حیوانات در این روز به درآمدزایی و جذب کمک‌های مردمی اقدام می‌کنند و در مدارس تکالیف و پروژه‌های خاص مرتبط با حیوانات انجام می‌شود. افراد و گروه‌های دوستانه یا همکار نیز با کمک مالی یا به عهده گرفتن هزینه یک حیوان سرپناه، این روز را گرامی می‌دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

پست بعدی

سخنان شگفت‌ انگیز یک عضو برجسته فرهنگستان علوم!

ش مهر ۱۲ , ۱۳۹۳
  روز گذشته در نشست عمومی کمیته ملی توسعه پایدار که با حضور معصومه ابتکار رسمیت یافت، آقای دکتر عبدالرحیم گواهی سخنانی را بر زبان راند که شگفت‌آور می‌نمود و البته مورد اعتراض برخی از شرکت‌کنندگان از جمله دکتر هدایت فهمی نیز قرار گرفت. درجه‌ی شگفت‌آور بودن سخنان دکتر گواهی، […]