مراسم ویژه هفته زمین پاک و پاک‌سازی نمادین دره پریان کاشان برگزار شد

مراسم ویژه هفته زمین پاک و پاک‌سازی نمادین دره پریان کاشان برگزار شد
در منطقه پاک‌سازی شده امسال در مقایسه با سالیان گذشته زباله کم‌تری مشاهده و جمع‌آوری شد. این نوید‌دهنده تاثیر آموزش‌های زیست‌محیطی و اجرای برنامه نمادین پاک‌سازی هرساله است.
 

کاشان نیوز ــ محمدحسین کریمی: به مناسبت روز جهانی و هفته زمین پاک، آیین ویژه پاک‌سازی و جمع‌آوری زباله‌های منطقه دره پریان توسط جمعیت کویر سبز و با هم‌کاری سازمان رفاهی تفریحی کاشان صبح امروز جمعه ۹۳/۲/۵ در کاشان برگزار شد.
اعضای جمعیت کویر سبز و شهروندان علاقه‌مند به حضور در این برنامه و برنامه کوه‌گشت خانوادگی، از ساعت ۷ صبح توسط ۱۰ دستگاه اتوبوس از میدان پانزده‌خرداد به سمت منطقه هدف حرکت کردند و پس از رسیدن و پیمودن قسمتی از مسیر با پای پیاده، برنامه پذیرایی صبحانه انجام شد.
سپس پاکت‌های جمع‌آوری زباله‌ همراه با آموزش‌های لازم توسط جمعیت کویر سبز بین افراد حاضر توزیع شد تا افراد نسبت به پاک‌سازی منطقه از زباله‌‌های موجود اقدام کنند.
اعضای جمعیت کویر سبز به رسم هر ساله در این روز از ساعت ۶ الی ۸ صبح در محل دوراهی «درین» و «دره بیده» مستقر می‌شوند تا به این مناسبت پاکت‌های زباله‌ را بین افرادی که به صورت شخصی نیز برای کوه‌نوردی به این محل‌ها می‌‌آیند توزیع کنند تا آن‌ها نیز داوطلبانه در برگزاری برنامه نمادین پاک‌سازی کوه مشارکت داشته باشند.
پس از اجرای برنامه پا‌ک‌سازی کوهستان، مراسم جشن ویژه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) که توسط سازمان رفاهی تفریحی و شهرداری کاشان تدارک دیده شده بود، شامل اجرای موسیقی زنده توسط نوازنده و خواننده جوان کاشان «هادی اسکندری»، اجرای تئا‌تر و مراسم قرعه‌کشی اجرا شد.
در این مراسم یک شهروند کاشانی یک بهله «مرغ مینا» که سال گذشته برای فرار از سرما به خانه او پناه آورده بود را در یک حرکت نمادین و زیبا آزاد کرد.
در منطقه پاک‌سازی شده امسال در مقایسه با سالیان گذشته زباله کم‌تری مشاهده و جمع‌آوری شد. این نوید‌دهنده تاثیر آموزش‌های زیست محیطی و اجرای برنامه نمادین پاک‌سازی هرساله است. زباله‌های جمع‌آوری شده امسال حدود ۲۰۰ کیلو‌گرم برآورد می‌شد.
در پایان این مراسم خانم «استادزاده» عضو جمعیت کویر سبز، قطع‌نامه‌ای را که توسط آن جمعیت تهیه شده بود، قرائت کرد. در این قطع‌نامه در ۸ بند اقداماتی به شرح زیر از مسؤلین و شهروندان درخواست و مورد توجه قرار گرفته‌است :
۱-افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از اتوبوس‌های گازسوز
۲- متمرکز نمودن صنایع با استانداردهای زیست‌محیطی
۳- احداث ایستگاه دوچرخه‌سواری شهری
۴- رسیدگی به وضعیت زباله‌ها و آلودگی محیط شهری اعم از آلودگی‌های زیستی تصویری و صوتی
۵- جلوگیری از آلوده‌کردن خاک با ضایعات شیمیایی و فلزات سنگین حاصل از پساب کارخانه‌ها
۶- افزایش سطل‌های زباله در معابر و سایر نقاط هم‌راه با فرهنگ‌سازی
۷- استفاده از پساب فاضلاب شهری به جای آب آشامیدنی (آب شیرین) برای مبارزه با بحران آب
۸- آگاه‌سازی مردم از بیماری سالک و چگونگی اقدام‌های بعد از ابتلا به آن.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نه =

پست بعدی

دومین نشست هم‌اندیشی سمن‌های زیست‌محیطی در کاشان برگزار شد

ج اردیبهشت ۵ , ۱۳۹۳
دومین نشست هم‌اندیشی سمن‌های زیست‌محیطی در کاشان برگزار شد این نشست روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه در سالن همایش‌های غیاث‌الدین جمشید دانشگاه آزاد واحد کاشان با حضور ۸۰ نفر از نمایندگان سمن‌های استان های مرکزی کشور و از ساعت ۹ صبح گشایش یافت. محمدحسین کریمی:دومین نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی با […]