باغ فین، میدان جهاد و اویی یک‌ساعت خاموش شدند

باغ فین، میدان جهاد و اویی یک‌ساعت خاموش شدند

به مناسبت روز جهانی «ساعت زمین»، شام‌گاه شنبه ۹۳/۱/۹ شهر زیرزمینی نوش‌آباد، باغ تاریخی فین و میدان جهاد کاشان به مدت یک ساعت به خاموشی مطلق فرو رفت.

کاشان نیوز: هم‌زمان با روز جهانی «ساعت زمین»، چراغ‌های باغ فین، میدان جهاد و شهر اویی به صورت نمادین به مدت یک ساعت از ساعت ۳۰: ۲۰  تا ۳۰: ۲۱خاموش شدند.
به گزارش فارس، به مناسبت روز جهانی «ساعت زمین»، شام‌گاه شنبه ۹۳/۱/۹ شهر زیرزمینی نوش‌آباد، باغ تاریخی فین و میدان جهاد کاشان به مدت یک ساعت خاموش شدند.
مجری طرح خاموشی ویژه روز جهانی ساعت زمین در کاشان، با اشاره به‌اینکه ساعت خاموشی زمین به مرور به یک جنبش جهانی مبدل شده است افزود: این برنامه از سال ۲۰۱۰ نیز در ایران گسترش یافته است و به صورت نمادین آثار تاریخی و نمادین استان‌های بزرگ کشور به مدت یک ساعت برنامه خاموشی اجرا می‌کنند که شهرستان کاشان نیز به عنوان یک کلانشهر کشور و با پیشینه تاریخی ۷ هزار و ۵۰۰ ساله خود به جمع جمعیت‌های خودجوش جهان پیوسته است.
خسرو اعتماد تاکید کرد: شاید خاموش کردن چندین چراغ در یک شهر تأثیر بسزایی در جلوگیری از گرمایش زمین نداشته باشد، ولی این امر موجب تحریک حس پرسش‌گر شهروندان برای چرایی این خاموشی می‌شود و آن‌ها را وادار به تفکر و تحقیق می‌نماید.
مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان خاطرنشان کرد: انرژی گرمایی حاصل از روشنایی نه تنها به خودی خود موجب گرمایش زمین می‌شود بلکه سوخت‌های فسیلی که موجب ایجاد انرژی الکتریسیته در نیروگاه‌ها می‌شود بر این گرمایش می‌افزاید.
وی یادآور شد: امیدواریم تا در سال‌های آینده شاهد مشارکت بیشتر هم‌وطنان و مردم کاشان در این طرح باشیم
اعضای جمعیت کویر سبز کاشان شنبه‌شب با حضور نمادین و منسجم و با در دست داشتن شمع در میدان جهاد به صورت نمادین ساعت زمین را گرامی داشتند.
ساعت زمین هر ساله هم‌زمان با آخرین شنبه ماه مارس از ساعت ۳۰: ۲۰ دقیقه تا ۳۰: ۲۱ دقیقه در سراسر جهان برگزار می‌شود.
در شهرستان کاشان نیز به طور هم‌زمان باغ تاریخی فین به عنوان عروس باغ‌های ایران و جزء آثار ثبت شده جهانی و شهر زیرزمینی اویی واقع در نوش‌آباد، و میدان جهاد به عنوان نماد شهری در خاموشی مطلق قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 17 =

پست بعدی

برنامه‌های ویژه روز زمین پاک در کاشان اجرا می‌شود

ی فروردین ۱۰ , ۱۳۹۳
برنامه‌های ویژه روز زمین پاک در کاشان اجرا می‌شود   در برنامه ویژه «زمین پاک» حاضرین در برنامه گوه‌گشت خانوادگی همراه با اعضای جمعیت کویر سبز اقدام به جمع‌آوری زباله‌های این منطقه کوهستانی می‌کنند. مدیر عامل جمعیت کویر سبز گفت: این جمعیت با همکاری سازمان رفاهی تفریحی و شهرداری کاشان، […]