برنامه‌های ویژه روز زمین پاک در کاشان اجرا می‌شود

برنامه‌های ویژه روز زمین پاک در کاشان اجرا می‌شود

 

در برنامه ویژه «زمین پاک» حاضرین در برنامه گوه‌گشت خانوادگی همراه با اعضای جمعیت کویر سبز اقدام به جمع‌آوری زباله‌های این منطقه کوهستانی می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت کویر سبز گفت: این جمعیت با همکاری سازمان رفاهی تفریحی و شهرداری کاشان، روز جمعه ۵ اردیبهشت‌ماه برنامه نمادین احترام به زمین را از ساعت ۷ صبح در منطقه کوهستانی دره پریان کاشان اجرا می‌کند.
خسرو اعتماد اظهار داشت: در این روز و از ساعت ۷ صبح ۱۰ دستگاه اتوبوس‌ شرکت واحد اتوبوس‌رانی کاشان نسبت به جابه‌جایی شهروندان علاقه‌مند به حضور در کوه‌گشت خانوادگی از میدان ۱۵ خرداد به سمت دره پریان اقدام می‌نمایند.
اعتماد اضافه کرد: در مسیر راه بسته‌های آموزشی جمعیت کویر سبز کاشان همراه با ارائه توضیحات و آموزش مختصر بین سرنشینان اتوبوس‌ها توزیع شده و پس از رسیدن به منطقه نیز کیسه‌های جمع‌آوری زباله بین شهروندان علاقه‌مند به حضور در برنامه پاک‌سازی کوهستان توزیع می‌شود.
وی افزود: در برنامه ویژه «زمین پاک» حاضرین در برنامه گوه‌گشت خانوادگی همراه با اعضای جمعیت کویر سبز اقدام به جمع‌آوری زباله‌های این منطقه کوهستانی می‌کنند.
به گفته وی: سازمان رفاهی تفریحی نیز برنامه‌های شاد و متنوعی را برای گوه‌گشت خانوادگی این هفته و برنامه زمین پاک در نظر گرفته است.
 روز زمین پاک، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کرهٔ زمین است. این روز دو بار در سال، یک بار در طول فصل بهار در نیمکره شمالی (۲۰ مارس) و در طول فصل پاییز در نیم‌کره جنوبی (که فصل بهار آن نیم‌کره محسوب می‌شود) برگزار می‌شود.
در خیلی از کشور‌ها روز ۲۲ آوریل هم‌زمان با ۳ اردیبهشت روز زمین است و جوامع بسیاری نیز هفتهٔ زمین را با آغاز روز زمین جشن می‌گیرند و تمام هفته را به فعالیت‌های زیست محیطی اختصاص می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

پست بعدی

مراسم ویژه هفته زمین پاک و پاک‌سازی نمادین دره پریان کاشان برگزار شد

س اردیبهشت ۲ , ۱۳۹۳
مراسم ویژه هفته زمین پاک و پاک‌سازی نمادین دره پریان کاشان برگزار شد در منطقه پاک‌سازی شده امسال در مقایسه با سالیان گذشته زباله کم‌تری مشاهده و جمع‌آوری شد. این نوید‌دهنده تاثیر آموزش‌های زیست‌محیطی و اجرای برنامه نمادین پاک‌سازی هرساله است.   کاشان نیوز ــ محمدحسین کریمی: به مناسبت روز […]