اجرای طرح ساعت زمین در کاشان

اجرای طرح ساعت زمین در کاشان

در این روز شهرهای بزرگ دنیا در نقاط شاخص خود چراغ‌ها را خاموش می‌کنند.
کاشان نیوز: باغ فین کاشان در همراهی با طرح جهانی «ساعت زمین» روز ۹ فروردین ساعت ۳۰: ۲۰ الی۳۰: ۲۱ خاموش خواهد شد.
هدف از این برنامه افزایش آگاهی عمومی و هشدار نسبت به گرمایش زمین است.
پیشنهاد و پی‌گیری انجام این طرح در کاشان توسط «خسرو اعتماد» مدیر عامل جمعیت کویر سبز کاشان  انجام شده است.
خسرو اعتماد گفت: با هماهنگی‌های صورت پذیرفته با «عباس شافعی» شهردار شهر زیرزمینی نوش‌آباد همچین قرار است در اجرای این برنامه در حرکتی نمادین، به جای استفاده از نیروی برق که از سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود، برای لحظاتی روشنایی شهر زیر‌زمینی «اویی» در نوش‌آباد با دردست داشتن شمع توسط اعضای جمعیت کویر سبز تامین شود.
مدیرعامل جمعیت کویر سبز تصریح کرد: به دلیل گرمایی که شمع تولید می‌کند، اعضای جمعیت کویر سبز به ازای هر ۱۰ نفر یک شمع در دست خواهند داشت.
«ساعت زمین» یک روز جهانی است که به ابتکار صندوق جهانی طبیعت شکل گرفته است. در این روز شهرهای بزرگ دنیا در نقاط شاخص خود چراغ‌ها را خاموش می‌کنند. این ابتکارعمل در سال ۲۰۰۷ در شهر سیدنی استرالیا آغاز شد و سپس در کشور‌های دیگر جهان نیز به روی‌دادی بزرگ تبدیل شد. نخستین گرامی‌داشت ساعت زمین درایران در سال ۱۳۹۰ و با خاموشی چراغ‌های برج میلاد  انجام شد.
این برنامه امسال  قرار است در شهرهای کاشان، تهران، اصفهان، ارومیه، کرمان، اهواز و رشت برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

پست بعدی

باغ فین، میدان جهاد و اویی یک‌ساعت خاموش شدند

ی فروردین ۳ , ۱۳۹۳
باغ فین، میدان جهاد و اویی یک‌ساعت خاموش شدند به مناسبت روز جهانی «ساعت زمین»، شام‌گاه شنبه ۹۳/۱/۹ شهر زیرزمینی نوش‌آباد، باغ تاریخی فین و میدان جهاد کاشان به مدت یک ساعت به خاموشی مطلق فرو رفت. کاشان نیوز: هم‌زمان با روز جهانی «ساعت زمین»، چراغ‌های باغ فین، میدان جهاد […]