دومین همایش «بحران آب در دشت کاشان» در کاشان برگزار شد

دومین همایش «بحران آب در دشت کاشان» در کاشان برگزار شد
همایش «بحران آب در دشت کویر» شام‌گاه پنج‌شنبه ۹۲/۱۱/۳به همت جمعیت کویر سبز در کاشان برگزار شد.

Khosroetemad 600x287 دومین همایش «بحران آب در دشت کاشان» در کاشان برگزار شدکاشان نیوز ــ محمد حسین کریمی: هم‌زمان با هفته  هوای پاک، دومین همایش «بحران آب در دشت کاشان» شام‌گاه پنج‌شنبه ۹۲/۱۱/۳ به همت جمعیت کویر سبز در کاشان برگزار شد.
در این همایش که در سالن آمفی‌تئا‌تر کانون جوانه‌ها برگزار شد، کلیپ «سهمی از هوای پاک»، گزارش کوتاهی از همایش سال قبل این جمعیت، که با حضور و سخنرانی دکتر اسماعیل کهرم برگزار شده بود، نمایش داده و پس از آن «خسرو اعتماد» مدیر عامل جمعیت کویر سبز کاشان،  ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و حاضران طی سخنان کوتاهی اهداف برگزاری همایش را برشمرد.
پخش کلیپ ۱۰ دقیقه‌ای از سومین همایش بحران آب در دشت کاشان، سخنرانی دکتر کلانتری، مدیرکل محیط زیست استان اصفهان، پخش گزارش تصویری مختصری از فعالیت‌های یک‌سال گذشته جمعیت و اجرای موسیقی زنده توسط گروه موسیقی «عشاق» بخش دیگری از برنامه‌های این همایش بود.
در ادامه پروفسور «بهلول علیجانی» عضو کمیته جغرافیای سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها و کمیته برنامه‌ریزی جغرافیای شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و آموزش عالی طی سخنانی با اشاره به معضل کم‌آبی در دشت‌های کویری گفت: در دنیا در هر صدهزار سال، یک‌بار گرمای شدیدی ایجاد مkashannews همایش بحران آب دومین همایش «بحران آب در دشت کاشان» در کاشان برگزار شدی‌شود که برای کنترل گرمای ایجاد شده و کاهش زیان آن باید اقدامات مناسب را انجام داد.
علیجانی، «کم مصرف کردن» حتی در خوراک و پوشاک را یکی از راه‌کارهای کاهش گرما و آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: حتی لباس‌هایی که ما می‌پوشیم، باعث گرم شدن سریع‌تر هوا، کم‌آبی و آلودگی می‌شود.
وی تاکید کرد: وجود کویر طبیعی است، اما بیایید خودمان کویر ایجاد نکنیم تا بعد برایمان مشکل‌ساز شود و نتوانیم جلوی مشکلات آن‌را بگیریم.
طبق اعلام قبلی قرار بود پرفسور «پرویز کردوانی» هم یکی از سخنرانان همایش باشد، که به علتی از حضور عذرخواهی و دکتر «سیاوش شایان» استاد دانش‌گاه تربیت مدرس و مدیر مسئول مجله رشد، به نمایندگی از وی در همایش سخنانی را ایراد کرد.
در این همایش از «ابولفضل زارع» طراح وب‌سایت جمعیت کویر سبز و «علیرضا سعادت‌نیا» مدیر آموزش‌گاه موسیقی عشاق که انجمن کویر سبز را همیشه بی‌چشم‌داشت هم‌راهی کرده‌اند، با اهدای لوح تقدیر از دستان «خسرو اعتماد» مدیرعامل انجمن، سپاس‌گذاری و قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 19 =

پست بعدی

باید بحران آب آنقدر تکرار شود تا ملکه ذهن همه جامعه شود

ج بهمن ۴ , ۱۳۹۲
در جریان همایش«هوای پاک و بحران آب» در دشت کاشان که به همت جمعیت کویر سیر و با همکاری اداره حفاظت محیط زیست، شرکت آبفا و آموزش و پرورش کاشان بعداز ظهر روز پنج شتبه به مناسبت هفته هوای پاک در کانون فرهنگی جوانه های شهرستان کاشان برگزارشد «سیروس شایان»گفت: […]