غذای حیوانات بزرگترین باغ وحش خوزستان چگونه تامین می شود؟!

خبرگزاری خوزنیوز در گزارش تصویری بسیار رقت باری خبر داده است که باغ وحش دزفول متروکه شده و به حال خود رها گشته است ، اما از همه دردناک تر اینکه حیوانات آن را هم در قفس هایشان به امان خدا رها کرده اند و رفته اند . خبرگزاری خوزنیوز عکسهای زیادی را منتشر کرده است که نشان می دهد حیوانات و پرندگان مختلف این باغ وحش از شدت گرسنگی و تشنگی در قفس خود یا مرده اند یا در حال مردن هستند . هیچ معلوم نیست که مسئول و متولی باغ وحش دزفول چه کسی هست؟ عکسهایی که خبرگزاری خوز نیوز منتشر کرده است نشان می دهد که حتی دفتر مدیر این باغ نیز کاملامتروکه شده و ظاهرامدتهاست هیچکس در آن باغ وحش نیست و تقریباهمهء حیوانات آن از گرسنگی و تشنگی مرده اند . با اینحال عکسها نشان می دهند که ظاهراهنوز چند حیوان در قفس هایشان زنده هستند . من از همهء همولایتی های خوزستانی ام که در دزفول زندگی می کنند یا به این شهر نزدیک هستند خواهش می کنم که اگر برایشان مقدور است ، وارد باغ وحش دزفول بشوند و برای حیواناتی که هنوز در قفس هایشان زنده هستند (از جمله یک روباه و یک عقاب) مقداری آب و غذا ببرند ..

بعد از اینکه اعلام شد حیوانات باغ وحش دزفول دارند از گرسنگی می میرند ، ظاهراشهرداری دزفول برای غذا رساندن به این حیوانات بی زبان دست به کار شده است اما چه غذایی؟ یک گاو مرده را توی زباله ها پیدا کرده اند ، پشت ماشین حمل زباله بسته اند و جنازه اش را کشان کشان به باغ وحش دزفول می برند تا به خورد حیواناتی بدهند که در آنجا دارند از گرسنگی می میرند . سئوال من از مقامات و مسئولین شهر دزفول و دیگر شهرهای ایران این است که اگر واقعانمی توانید غذا و آب و دانهء این زبان بسته ها را تامین کنید خب دیگر چه لزومی دارد که آنها را در قفس نگه دارید تا از تشنگی و گرسنگی بمیرند؟ رهایشان کنید تا بروند در همان طبیعتی که خانهء آنهاست و در آن بدنیا آمده اند . شش سال است که دارم می نویسم و توضیح میدهم که باغ وحش های ایران باید بسته شوند و حیواناتشان هم باید آزاد شوند اما صدایم به جایی نمی رسد .. در کجای دنیا شهرداری یک شهر بزرگ ،گاو مرده ای را پشت ماشین حمل زباله می بندد و کشان کشان روی اسفالت خیابان می کشد و به باغ وحش می برد تا به خورد حیوانات گرسنه و در حال مرگ بدهد؟

عبد الطیف عبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 5 =

پست بعدی

کار گاه آموزشی جمعیت کویر سبز در هفته ی منابع طبیعی

ی اسفند ۲۰ , ۱۳۹۱
جمعیت کویر سبز به رسم سال های گذشته در هفته منابع طبیعی(۱۵-۲۱ اسفند ماه)در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان به برگزاری کار گاه آموزشی و همچنین نمایشگاه برای دانش آموزان مدارس کاشان اقدام نمود.در این کار گاه به آموزش مبانی محیط زیست و منابع طبیعی پرداخته شد و در […]