طرح محیط زیستی اوباما

زیست بوم: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه طرح خود را برای مقابله با گرم شدن زمین و کاهش انتشار کربن اعلام می کند.

اوباما روز شنبه در گزارشی ویدئویی اظهار داشت: برنامه ملی کاهش آلودگی با کربن را که بر مبنای مقابله با آثار سوء تغییرات آب و هوایی در آمریکا و ترغیب تلاش های جهانی برای مبارزه با گرم شدن زمین تدوین شده است به زودی اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، اوباما که در نخستین خطابه خود بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژانویه مبارزه با گرم شدن زمین را یکی از اولویت های خود اعلام کرده بود تاکید کرد آمریکا برای دستیابی به سوخت های جدید ، ابداع منابع جدید انرژی و پایه گذاری اقتصادی بر مبنای انرژی های پاکیزه به تلاش دانشمندان، کشاورزان، مهندسان و کارگران نیاز دارد.

بنا به گزارش منابع نزدیک به اوباما، رئیس جمهور آمریکا ضمن رونمایی از طرح خود تدابیری را در زمینه سیاست های آب و هوایی اعلام خواهد کرد که از جمله مهمترین آن ها می توان به طرحی برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای نیروگاه های تولید برق در آمریکا اشاره کرد که عامل انتشار حدود ۴۰ درصد دی اکسید کربن آمریکا هستند.

هواداران محیط زیست به دولت آمریکا فشار می آورند تا معیارهای سخت گیرانه تری را برای حدود ۱۴۰۰ نیروگاه زغال سنگی این کشور تعیین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 8 =

پست بعدی

پرونده تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر در دستور کار مجلس قرار گرفت

د تیر ۳ , ۱۳۹۲
سبزپرس – گروه منابع طبیعی: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از پیگیری پرونده تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر توسط این کمیسیون خبر داد.به گزارش سبزپرس و به نقل از باشگاه خبرنگاران، «علی ایرانپور» از پیگیری پرونده تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر خبر داد و گفت: تخریب چنین پارکی تبعات زیادی در پی خواهد […]